Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

SimonXYZ

Medlem
Funderar lite på denna, synpunkter?
Om jag tänker rätt borde detta ge runt 34k poäng för drygt 1kr/poäng.
Går att boka direkt via ANA och även i Z för runt 39kSEK vilket då skulle ge (gissar jag) drygt 41k poäng.
Visa bifogad bild 144129
Total airfare & taxes SEK 35,569.00
Den ger
UT 2000+1*5900+1,5*4900
HEM 1,5*4900+1,5*5900+2000
Totalt 34050 EB-poäng
ANA P 150%, LH P 100%, MUC/FRA-GOT mappas till C (det har den i alla fall gjort tidigare, vilket jag skrivit om här på BC) så 2000 poäng.

Jag har flugit CPH-SYD några gånger tidigare med ANA men har inte sett platser i P på länge, kul om det är tillbaka! Men hade det gått att få till utan LH codeshare longhaul så hade det varit bra.

Lite synd att den inte går att routa via LHR (med The Room) bara - inte ens vid tidtabelländring där jag tvingades boka om ville de routa mig via LHR, trots bättre tider.
 

Fredah

Medlem
Den ger
UT 2000+1*5900+1,5*4900
HEM 1,5*4900+1,5*5900+2000
Totalt 34050 EB-poäng
ANA P 150%, LH P 100%, MUC/FRA-GOT mappas till C (det har den i alla fall gjort tidigare, vilket jag skrivit om här på BC) så 2000 poäng.

Jag har flugit CPH-SYD några gånger tidigare med ANA men har inte sett platser i P på länge, kul om det är tillbaka! Men hade det gått att få till utan LH codeshare longhaul så hade det varit bra.

Lite synd att den inte går att routa via LHR (med The Room) bara - inte ens vid tidtabelländring där jag tvingades boka om ville de routa mig via LHR, trots bättre tider.
Tack! Det tål ju att funderas på.
Finns utan code share i Z hur blir det då, värt de extra pengarna?
IMG_2411.jpeg

Total Airfare & Taxes SEK 39,098.00
 

Andreas.Net

Medlem
Så nu har jag bokat in en MR den 27/7 enligt följande:
GOT-ARN-HEL 06:05-10:15
HEL-ARN-GOT 22:00-23:55

Ruggigt tidigt iväg och sent hem, ja jag har gjort en liknande resa för några år sedan och svor då på att aldrig mer göra det men nu är man där igen...:)
Jag har ju inte semester så frågan är om jag kan sätta mig och jobba när jag kommer fram till helsingfors, dvs jag hade nog tänkt att åka in till stan en sväng men jag tänker åka tillbaka till flygplatsen rätt tidigt och förhoppningsvis kunnat sätta mig i en lounge och jobba lite, jag har som sagt aldrig varit där innan så jag vet inte riktigt hur det ser ut, några tips kring detta ?
 
Så nu har jag bokat in en MR den 27/7 enligt följande:
GOT-ARN-HEL 06:05-10:15
HEL-ARN-GOT 22:00-23:55

Ruggigt tidigt iväg och sent hem, ja jag har gjort en liknande resa för några år sedan och svor då på att aldrig mer göra det men nu är man där igen...:)
Jag har ju inte semester så frågan är om jag kan sätta mig och jobba när jag kommer fram till helsingfors, dvs jag hade nog tänkt att åka in till stan en sväng men jag tänker åka tillbaka till flygplatsen rätt tidigt och förhoppningsvis kunnat sätta mig i en lounge och jobba lite, jag har som sagt aldrig varit där innan så jag vet inte riktigt hur det ser ut, några tips kring detta ?
Sas-loungen på HEL är stängd så kolla om du kommer in i någon annan lounge. Finns flera coworking-ställen i Helsingfors tex Unity annars.
 

Doctor-X

Medlem
Är den stängd ?
Det står ju att jag har tillgång till loungen på min bokning ??

Den stängd i samband med pandemins utbrott och som jag förstår huserar någon annan i deras gamla lokler nu. SAS har ingen kontrakterad tredjeparts lounge på HEL som tex LH har.
Har du inte PP eller dylikt (alt. betalar dig in) kommer du inte ha någon lounge access på HEL.
 

Andreas.Net

Medlem
Den stängd i samband med pandemins utbrott och som jag förstår huserar någon annan i deras gamla lokler nu. SAS har ingen kontrakterad tredjeparts lounge på HEL som tex LH har.
Har du inte PP eller dylikt (alt. betalar dig in) kommer du inte ha någon lounge access på HEL.
Ok, skumt att det står på min bokning att jag har tillgång till lounge i HEL, annars kan jag nog tänka mig att betala för access den kostnaden kan jag ta som utlägg på företaget eftersom det är för att jobba.
Vilken lounge är bäst i sådana fall ?
 

Andreas.Net

Medlem
Det var ju rätt dyrt att köpa sig in loungen på HEL, typ 38 Euro och man får bara stanna 3 timmar, då känns det mer prisvärt att köpa in sig på ett coworking ställe inne i stan och dra till flygplatsen så sent som möjligt.
Hur enkelt är det att ta sig in till stan från flygplasen ?
 

Jannes

Medlem
Det var ju rätt dyrt att köpa sig in loungen på HEL, typ 38 Euro och man får bara stanna 3 timmar, då känns det mer prisvärt att köpa in sig på ett coworking ställe inne i stan och dra till flygplatsen så sent som möjligt.
Hur enkelt är det att ta sig in till stan från flygplasen ?
Ta lokaltåget, går rakt från stationen under terminalen. Räkna med halvtimmes resa. Köp biljett på perrongen eller med HSL:s app.
 
Toppen