Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Randy Marsh

Medlem
ARN-DBV 09:05 - 12:05
DBV-ARN 12:55 - 15:40

1353 kr t/r 1 november
3000 poäng bas, 3450 poäng silver, 3750 poäng guld.

Inte den bästa, men någon kanske har lite tråkigt och vill resa en sväng en torsdag. Går även att stanna 3 nätter för 200 kr extra om man känner för det.
Ser att denna också är i bokningsklass O, precis som ARN - BCN - ARN från det första inlägget. Om man reser hem på söndagen är hemresan i klass T, som är något dyrare.

Kan det vara så att bokningsklass O alltid den billigaste man kan hitta på SAS, förutsatt att det överhuvudtaget finns biljetter i den klassen? Det verkar som att det är ganska få avgångar där det säljes O-fares, normalt är T den billigaste.
 

Palazzi

Medlem
Jag undviker gärna MS om jag kan. Har inte jättestort förtroende för dem av flera anledningar. I mina ögon är det en MYCKET bättre deal att flyga LX, även om det är aningen dyrare.

Ja, iallafall till Aegean (Miles & Bonus). Om du däremot har status inom Lufthansa Miles & More ,och får 25 % "bonus", får du 225% för hela resan... För 34.200miles kan även jag tänka mig att flyga MS....:). Speciellt för 13.500kr .
 

Palazzi

Medlem
Påminner om Estonian Air och den nya destinationen Tbilisi. Från OSL/ARN via TLL till TBS. Ger 4000 poäng i Economy. 6000 i Economy Extra och 8000 i Business. Kom över en Economy t/r-biljett i oktober för SEK1600.

Och nu diskuteras mellanöstern-trafik.... Om de bibehåller deras regel om att alla enkelresor över 90€ ger 100% skulle man ju i teorin kunna flyga till Doha (för kanske 2.500kr T/R) och dra in nästan 6.000miles till Eurobonus... Väldigt smidig Milage-run.

http://www.businessclass.se/ovriga-flygbolag/4836-estonian-air-oegnar-mot-asien.html

Besked kommer 22-23 Maj.
 

jumbooze

Medlem
Inga MR ex-CPH? Man blir ju sugen på att hoppa på MR trenden, kommer ju bli EBS i år med hittils planerade resor men det hade ju varit trevligt att sikta på EBG :D
 
Ser att denna också är i bokningsklass O, precis som ARN - BCN - ARN från det första inlägget. Om man reser hem på söndagen är hemresan i klass T, som är något dyrare.

Kan det vara så att bokningsklass O alltid den billigaste man kan hitta på SAS, förutsatt att det överhuvudtaget finns biljetter i den klassen? Det verkar som att det är ganska få avgångar där det säljes O-fares, normalt är T den billigaste.

Verkar vara så, men verkligen inte lätt att hitta både dit & hemresan.
 
ARN-VCE 10:20 - 17:00 (via CPH) bokningsklass T
VCE-ARN 18:00 - 21:45 (via CPH) bokningsklass T

1756 kr lördag 18 augusti (finns även 3 avgångar 2 februari till samma pris/poäng)
4000 poäng bas, 4600 poäng silver, 5000 poäng guld.
 

cantona

Medlem
AHO: "Bästa deal med tanke på tid/pengar/bekvämlighet är nog Stockholm-Zurich-Bangkok med SWISS W klass(ekonomi) på ena vägen och Z klass(Business) på andra vägen.
Det kostar ca 12.500 SEK inkl. skatter och ger 19.671 Aegean miles."

(925 + 5.632) x 100% + (925 +5.632) x 200% = 19.671 Aegean miles"

Om man inte gillar alkohol så finns ju , som vi tidigare diskuterat, Egypt Air.... MXP-CAI-NRT T/R 15.200 miles för 13.500kr. 150% intjäning till Aegean ger 22800, business båda vägarna... Men då blir det ju en liten trip till MXP innan....

Behöver man vara uppmärksam på code share då SAS flyger åt de (LX4709, LX4706) i S eller spelar det ingen roll? Dvs behöver det vara LX-metall?
 

Jonas C

Medlem
Personligen skulle jag nog säga att jag är emot hela idén med att göra Mileage Runs. Känns bortkastat att spendera en massa pengar på flygningar som man helst bara vill slippa igenom för att sedan kunna få en skimmrande plastbit hem i brevlådan, så att man kan dricka gratis kaffe och GT på flygplatsen.

Däremot ser jag strävan mot status som en bra utsäkt för att åka iväg på semester. Det är mer värt att kombinera med några dagar på resemålet. Man får ju då ut en trevlig resa för pengarna, och statusen kommer som en fin bonus. :)
 
Toppen