Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

JacobGBG

Medlem
Hallå kamrater! Behöver 18000p innan sista mars för att gå fr EBG till EBD
Som lök på laxen kan jag bara resa från 12/3 och framåt.
Utgår från Arlanda och behöver VERKLIGEN er hjälp nu
Hur mycket MÅSTE är det att du ska ha dessa poäng. Allt är ju en ekonomisk ekvation. Du kan få 18k direkt den 12/e genom att sätta dig på en business flight ToR till Asien.
 
Hur mycket MÅSTE är det att du ska ha dessa poäng. Allt är ju en ekonomisk ekvation. Du kan få 18k direkt den 12/e genom att sätta dig på en business flight ToR till Asien.
Det finns väl egentligen inga måsten men jag vill inte betala hur mycket som helst och inte heller spendera oskäligt mycket tid på flygandet, tänker då specifikt på att undvika att behöva åka till ARN onödigt många ggr. :)
 

Gnopps

Medlem
Hallå kamrater! Behöver 18000p innan sista mars för att gå fr EBG till EBD
Som lök på laxen kan jag bara resa från 12/3 och framåt.
Utgår från Arlanda och behöver VERKLIGEN er hjälp nu
Finns t ex OSL/AMS - LAX/MIA/SFO i Plus som ger 16-18000 poäng med EBG-bonus för runt 10000 kr. Lägg till positioneringsflyg i BIO så är du långt över vad du behöver. Gör en MR vid månadsskiftet så att du får rätt mängd innan brytpunkten, de andra flygen är sedan en start för nästa intjäningsperiod.
 
Last edited:

Tobbe.O

Medlem
Mitt SAS år på EuroBonus startar alltid 1 mars, så varför inte kickstarta året med lite poängjakt! :)

20240301_162536.jpg


Blev en dag i luften igår, tyvärr med mycket moln och disigt väder. På grund av vädret missade jag när SE-RSC landade i Köpenhamn...

Flög:
Ronneby - Stockholm
Stockholm - Köpenhamn
Köpenhamn - Stockholm
Stockholm - Ronneby

Alla flygningar i SAS Plus Pro vilket ska ge 4600 poäng om jag kommer ihåg rätt från bokningstillfället :)

Sen kommer det en del extrapoäng vid inköp av resan genom Amex kortet.

Fick även nöjet att åka med nästa sprillans nya Neo;n EI-SCE :) Å på flighten från Stockholm till Köpenhamn var det två kända politiker ombord som satt fyra rader framför :)

Flighterna mellan Stockholm och Köpenhamn var fullbokade till sista plats och hela 60 passagerare i SAS Plus från Köpenhamn till Stockholm! :)

La även till lite biobränsle för första gången igår, så ska komma 2000 extrapoäng för detta :)

Tyvärr blev sista flighten till Ronneby lite försenad pga sent inkommande kapten. Men måste ändå säga att jag blev imponerad över att mat voucher kom automatiskt med mail samma sekund som mailet om förseningen.

Bra och trevliga besättningar rakt igenom under dagen med mestadels skandinaviska medarbetare :)

20240301_202259.jpg


Önskar er alla en trevlig helg och Mello lördag! :)
 

eddo

Medlem
För första gången på många år har jag flygit alldeles för lite senaste året för att nå EBG! Funderar nu på en MR någon helg i slutet av april. Behöver i så fall 12-13k poäng. Är EBG idag. Kollar såklart runt själv, men tar gärna emot tips på roliga rutter till bra priser. Utgår från LLA, målet blir att komma undan så billigt som möjligt och att helst lösa det på en helg.

Bjuder såklart på en reserapport om det blir av så tipsa på. ;)
 

Gnopps

Medlem
För första gången på många år har jag flygit alldeles för lite senaste året för att nå EBG! Funderar nu på en MR någon helg i slutet av april. Behöver i så fall 12-13k poäng. Är EBG idag. Kollar såklart runt själv, men tar gärna emot tips på roliga rutter till bra priser. Utgår från LLA, målet blir att komma undan så billigt som möjligt och att helst lösa det på en helg.

Bjuder såklart på en reserapport om det blir av så tipsa på. ;)
LLA-ARN-CPH-Europa med SAS i Plus Pro BIO ger 8800 poäng t/r + 25% EBG-bonus, så 11000 poäng totalt. Till Dublin t ex kostar cirka 6750kr med denna rutt. Använd t ex detta filter för att hitta destinationer: https://www.google.com/travel/explo...AZgBAbIBEhgBIAEqDAgCEggvbS8wMmNmdA&tfu=GgAiAA


Har du möjlighet så kan du kanske komma undan billigare om du kombinerar med 5000 statuspoäng från Concious Traveller.
 

eddo

Medlem
LLA-ARN-CPH-Europa med SAS i Plus Pro BIO ger 8800 poäng t/r + 25% EBG-bonus, så 11000 poäng totalt. Till Dublin t ex kostar cirka 6750kr med denna rutt. Använd t ex detta filter för att hitta destinationer: https://www.google.com/travel/explo...AZgBAbIBEhgBIAEqDAgCEggvbS8wMmNmdA&tfu=GgAiAA


Har du möjlighet så kan du kanske komma undan billigare om du kombinerar med 5000 statuspoäng från Concious Traveller.
Ja, Europa med så många stop som möjligt i Plus BIO verkar vara vägen att gå. Bra tips, tack!
 
Toppen