Senaste nytt

SAS EuroBonus Mastercard dubbla poäng från 24 till 26 februari 2023

Nu är det inte roligt! Har en massa planerade GBIT, höjt kreditgränsen inför denna helg. Lyckades köra igenom 3 GBIT på morgonen. Försökte igen men då tog det stopp. Kontaktade Curve men innan dom han svara så hörde SEB av sig. Tydligen har mina kortuppgifter läckt ut och dom har spärrat kortet. Varför just den här helgen!
Det kanske var dina tre gbit som larmade hos SEB? Hur snabbt gjorde du dem? Tre köp på ett kort inom en minut är exv inte normalt.
 
Frågar åt en vän
Kan man lämna tillbaka köp på lördag och handla om samma grej på MC som ett nytt köp? Blir inget konstigt med returen och så i beräkningen?
Det bästa är att inte göra ett byte utan en retur och sedan ett nytt köp, för att vara på säkra sidan. Värt att tänka på även om man gör Curve GBIT är att onlineköp på mat ofta har en reserveringsavgift, och det gör att dessa köp inte går att flytta i Curve-appen tyvärr.
 

GOTBound

Medlem
Det började bra det här....
Tänkte att jag skulle göra lite microlån via kiva.org (crowd-fundade lån till personer i tredje världen) för att boosta lite spend och förhoppningsvis bidra till någons behov. Klickade runt glatt och la till lån för totalt 780 USD. Hade även gått in på Paypal och sett till att mitt Mastercard fanns där.

Klickar på checkout och "använd Paypal för att betala". Då kommer jag direkt till "tack för betalningen"-sidan och får aldrig välja att jag ska använda mitt Mastercard, utan eftersom jag använt Amex här tidigare så valde den tydligen automatiskt att ta betalt den vägen. Där gick ca 1600 poäng (både extra- och statuspoäng) förlorade....
Räknas direkt betalning på Kiva som kontantuttag eller varför går du via Paypal?
 

mha321

Medlem
Nu är det inte roligt! Har en massa planerade GBIT, höjt kreditgränsen inför denna helg. Lyckades köra igenom 3 GBIT på morgonen. Försökte igen men då tog det stopp. Kontaktade Curve men innan dom han svara så hörde SEB av sig. Tydligen har mina kortuppgifter läckt ut och dom har spärrat kortet. Varför just den här helgen!

Taskig timing. Gissar att se fixat ett nytt på en gång men det inte hinner komma. Men - håll koll på deras hemsida (inloggad såklart). Det brukar dyka upp där innan det kommer och har du tur kanske du kan få det där och aktivera det innan det fysiska kortet kommer, och köra den vägen. Värt att hålla koll åtminstone!
 
Enligt SAS Mastercard Premium sidan så är det 50% status poäng på extrapoäng mellan Februari och April. Tänker att det borde betyda att Februari är inräknat.

Skulle isåfall innebära 15 statuspoäng / 100kr under kampanjen istället för 3,75 poäng /100kr normalt.
15x2x0.5=15 tänker jag.

Eller tänker jag fel?
 

eddo

Medlem
Tänka sig, efter lunch idag extrem tandvärk… Aldrig kul med tandvärk men man ska det nu ändå ske någon dag så är väl under dubbla poänghelgen bättre än någon annan! xD
Uppdatering: alla i receptionen hade gått hem så de skickar faktura. Gissar att den inte kommer förrän nästa vecka :(
 
Toppen