Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard - Dubbla poäng 23-25 september 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.

apknug

Medlem
Jag har gratisplanen och har kunnat flytta fler än 3 transaktioner tidigare. När jag tittar i appen står det inget om detta bara att den dyrare planen erbjuder i 90 dagar medan min gratisplan endast tillåter i 30 dagar. Nån som vet?
Har samma "problem" efter att du flyttat dina tre som kommer det stå att du nåt max antal och måste uppgradera för fler.....

Hände mig i veckan
 

Doctor-X

Medlem
Jag har gratisplanen och har kunnat flytta fler än 3 transaktioner tidigare. När jag tittar i appen står det inget om detta bara att den dyrare planen erbjuder i 90 dagar medan min gratisplan endast tillåter i 30 dagar. Nån som vet?

Want to Go Back in Time? As of the 28th June, we've updated our Go Back in Time policy to extend the date for our premium customers!

You'll now experience:
  • Curve free tier - 30 days of our Go Back in Time feature for three monthly transactions.

  • Curve X - 60 days of unlimited Go Back in Time.

  • Curve Black - 90 days of unlimited Go Back in Time

  • Curve Metal - 120 days of unlimited Go Back in Time

Källa:
How long can I Go Back in Time?
 
Någon som räknat på om det är värt att uppgradera till Curve x? Vad skulle ett spend vid en sån här kampanj (nästan enda gången jag använder curve) behöva vara?
 

MrRob

Medlem
Någon som räknat på om det är värt att uppgradera till Curve x? Vad skulle ett spend vid en sån här kampanj (nästan enda gången jag använder curve) behöva vara?

Beror på flera faktorer så bäst är om du gör en egen beräkning utifrån din situation. Värderar man ett EB-poäng till 10 öre så bör grundregel vara att tjänar du inte minst 5000 EB årligen på att uppgradera så kanske du bör låta bli.
 
Beror på flera faktorer så bäst är om du gör en egen beräkning utifrån din situation. Värderar man ett EB-poäng till 10 öre så bör grundregel vara att tjänar du inte minst 5000 EB årligen på att uppgradera så kanske du bör låta bli.
Så en normal spend på 50k utan dubbla poäng? Skulle det motsvara 25k vid dubbla poäng, eller räknar jag fel?
 

Doctor-X

Medlem
Vi börjar gå väldigt mycket OT här nu, om någon moderator tycker vi ska flytta inläggen till Curve-tråden istället?

Curve X kostar ~5€/mån (för enkelhetens säg 50kr), visst kan man signa upp och avsluta sitt kort flera gånger per år för att spara några 100-lappar, men risken är ju alltid då att man inte hinner få sitt kort och missar transaktioner. Så 600kr i avgift för ett år.

Alla värderar sina eurobonuspoäng olika med 2-4-1 vouchers / FlyPremium, men för enkelhetens skull tar vi exemplet:
100.000p för en T&R till USA i Business för 2 personer med SAS (inkl en 2-4-1 voucher). Samma resa i pengar kostar ca 40.000kr (dock med mycket bättre tillgänglighet osv.), vilket då ger ett värde på ca 40 öre/poäng (alt 20 öre/poäng utan 2-4-1 voucher)

Dubbla poäng med SAS MC Premium är ca 3 gånger per år och det blir 15p extra.

Har du utgifter för tex. 10.000kr varje gång det är kampanj som du kan flytta inom perioden generar detta då alltså extra 1500p x 3 = 4500p

4500p x 0,4 = 1800kr // 4500p x 0,2 = 900kr - dvs de 600kr du lägger på Curve X betalar sig själv om du har transaktioner enligt ovan.

Personligen betalar jag inte mer än ca 12öre/poäng (då jag anser att de inte värda mer) - enligt uträkningen ovan 4500 x 0,12 = 540kr (mer tveksamt värde).

Sen använder jag Curve både till SAS MC och NCC MC, vilket ökar värdet för mig personligen, samt att jag tog erbjudandet som kom för alla mer standard kortet sedan innan och betalar bara 2€/mån första året. Dock tror jag att jag säger upp Curve X efter ett år, då jag ofta har rätt bra koll på vilka transaktioner som kommer varje månad och på så sätt endast ta de 3 största på Curve Standard och flyttar dessa de gånger de är kampanj.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen