Senaste nytt

SAS Eurobonus Master Cards - dubbla poäng 24-27/11 2022

Brandten

Medlem
Så är det inte för mig. Jag har tur om pengarna finns tillgängliga någon gång under nästkommande dag. Betalar jag eller sätter in onsdag ser jag de (kanske) fredag.
 

Daniel22

Ny medlem
Har en takfaktura på 245 k som förfaller i samband med denna helg så tanken slår mig om jag på något sätt kan nyttja kampanjen. Jag är ingen erfaren poängjägare så har varken Betalo eller Curve just nu. Förslag mottages tacksamt och förstår att kreditgränsen kanske kommer i spel här också med tanke på summan
 

intuition

Medlem
Samma här. Är betalningen inskickad på morgonen blir den tillgänglig runt 22-tiden samma dag förutsatt att det är en bankdag.
Det är nog så att olika banker har olika stopp-tider för betalningar. Det är kanske inte alla som accepterar betalningsuppdrag på morgonen för betalning samma dag.

Oavsett vilket, jag har också erfarenheten att betalning till ett SEB-kort som är lagt med fredagen som betalningsdag är reggat på kortet sent på fredagskvällen.
 
Min partner som har huvudkortet ser ju aldrig dessa viktiga mail och hittade det idag. Det står att anmälan ska ske senast 17 november men när man försöker så står det att anmälningstiden är ute. Vem kontaktar man och hur?
 
Min partner som har huvudkortet ser ju aldrig dessa viktiga mail och hittade det idag. Det står att anmälan ska ske senast 17 november men när man försöker så står det att anmälningstiden är ute. Vem kontaktar man och hur?
Svarar mig själv. Ringde till SEB som pointearner och de reggade kampanjen för huvudkortet och dess eurobonusnummer manuellt. Fick dock ingen förklaring till varför det skulle vara försent i web-anmälan.
 

J-Dog

Medlem
Även jag anm'lde mig idag och fick samma svar via webben - dvs att anmälningstiden var slut. Var dock inte så viktigt så att jag ringde utan tänkte "skit i det" men för en stund sedan kom bekräftelsen på mail att jag var anmäld. Funkade tydligen ändå trots det "negativa" svaret.
 

intuition

Medlem
WTF?

När jag ska GBIT:a en utländsk transaktion från ett SEK-kort till SAS MC som också är SEK, så får jag varnignen "This card is in a different currency". Någon annan med samma meddelande?
 

intuition

Medlem
WTF?

När jag ska GBIT:a en utländsk transaktion från ett SEK-kort till SAS MC som också är SEK, så får jag varnignen "This card is in a different currency". Någon annan med samma meddelande?
äsch. Bara en "förbättring" av curve appen, tydligen.
Den "detekterar" att SAS kortet har en annan basvaluta än SEK, men det har ingen som helst betydelse för defacto transaktionen. Går alltså utmärkt (såklart) att GBIT:a en utländsk transaktion från ett SEK kort till ett annat SEK kort även om appen varnar.
 
Toppen