Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.

JohanGE

Medlem
Hej. Jag och en vän sitter i den trevliga planeringsfasen att försöka få till en "first first" med LH mha våra 2-4-1 och hårt förvärvade EB-poäng. En praktisk fråga har dock dykt upp, och jag hoppas någon trevlig själ kan förklara eller hänvisa oss till ett svar. Hur gör man bäst när man bokar en 2-4-1 men vill använda varsin voucher och sina egna poäng? Det känns ju väldigt risky att ringa in och boka till sig själv, då risken att platserna då helt plötsligt inte finns kvar även om en av oss lyckades knipa ett säte. Tänker att detta bör vara en vanlig företeelse. Att skicka poäng är ju dyrt, även om det vore smutt att endast använda 1 voucher.
 

palmen

Moderator
Hej. Jag och en vän sitter i den trevliga planeringsfasen att försöka få till en "first first" med LH mha våra 2-4-1 och hårt förvärvade EB-poäng. En praktisk fråga har dock dykt upp, och jag hoppas någon trevlig själ kan förklara eller hänvisa oss till ett svar. Hur gör man bäst när man bokar en 2-4-1 men vill använda varsin voucher och sina egna poäng? Det känns ju väldigt risky att ringa in och boka till sig själv, då risken att platserna då helt plötsligt inte finns kvar även om en av oss lyckades knipa ett säte. Tänker att detta bör vara en vanlig företeelse. Att skicka poäng är ju dyrt, även om det vore smutt att endast använda 1 voucher.
Finns inget annat sätt än att ringa och göra två bokningar. Försvinner platser kan du ju alltid avboka gratis med 24h öppet köp regeln.

Detta är en extremt ovanlig företeelse att två vill boka med varsin voucher från olika konton. Majoriteten av alla bokningar görs från ett konto.

Ni kan ju alltid göra en point sharing grupp oh då boka tillsammans.
 

JohanGE

Medlem
Finns inget annat sätt än att ringa och göra två bokningar. Försvinner platser kan du ju alltid avboka gratis med 24h öppet köp regeln.

Detta är en extremt ovanlig företeelse att två vill boka med varsin voucher från olika konton. Majoriteten av alla bokningar görs från ett konto.

Ni kan ju alltid göra en point sharing grupp oh då boka tillsammans.
Okej, så då får en offra sin 2-4-1? Och vad gäller point sharing, då blir det väl poängen (oavsett vem som äger dem) med kortast 'best before date' som används?
 

Gus

Medlem
Spend mot voucher tillbaka i appen. Tillfällig bugg bara kanske?
Fungerar det på hemsidan för er? Jag får bara upp detta.

Screenshot_20230609_064057_Chrome.jpg
 

Nordpilen

Medlem
Jag har två separata resor bokade med två olika vouchers, där jag nu skulle behöva avboka den ena resan, men där tillhörande voucher gått ut. Finns det någon möjlighet i systemet att byta vouchers mellan resorna så att man får tillbaka den voucher som fortfarande är giltig vid avbokning av resa? Jag får en känsla av att viss manuell hantering är möjlig hos Sas agenter gällande vouchern.
 
Ja en agent kan byta voucher, men inte så du vill. För du vill göra en ändring på något där den har gått ut.
Hade du velat byta en 23 voucher till en 24 så brukar det gå. Men inte så som du vill
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen