Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mrs T

Medlem
Har en resa bokad med en 2-4-1 till Zanzibar om ett par veckor. Hemresan är med Ethiopian och mellanlandning i Addis Abeba.
1. Skulle ni våga er på en transit i Addis i nuläget (två vuxna och en två-åring)?
2. Finns det någon chans att vi kan omboka till att resa nästa år (2-4-1 går ut i år) trots att det inte är något intresehinder i Tanzania? Jag har läst SAS FAQ och hittar inget som direkt säger att man kan det, men jag tänkte att det kanske är någon här som har bättre koll :)
3. Tips på annat ställe att åka till i november med Star Alliance? :) Tror inte vi hittar några kul biljetter, men jag tänkte ändå fråga :)
 

palmen

Moderator
Har en resa bokad med en 2-4-1 till Zanzibar om ett par veckor. Hemresan är med Ethiopian och mellanlandning i Addis Abeba.
1. Skulle ni våga er på en transit i Addis i nuläget (två vuxna och en två-åring)?
2. Finns det någon chans att vi kan omboka till att resa nästa år (2-4-1 går ut i år) trots att det inte är något intresehinder i Tanzania? Jag har läst SAS FAQ och hittar inget som direkt säger att man kan det, men jag tänkte att det kanske är någon här som har bättre koll :)
3. Tips på annat ställe att åka till i november med Star Alliance? :) Tror inte vi hittar några kul biljetter, men jag tänkte ändå fråga :)
Tips är att läsa senaste veckans inlägg i denna tråd för mer info om vad folk upplevt och läget på ADD.
Är Addis Ababa flygplats säker? | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Personligen skulle jag inte utsätta mig för risken med transit i Addis just nu. Ingen semester är så viktig att jag skulle riskera det.
 

ekf

Medlem
Har en resa bokad med en 2-4-1 till Zanzibar om ett par veckor. Hemresan är med Ethiopian och mellanlandning i Addis Abeba.
1. Skulle ni våga er på en transit i Addis i nuläget (två vuxna och en två-åring)?
2. Finns det någon chans att vi kan omboka till att resa nästa år (2-4-1 går ut i år) trots att det inte är något intresehinder i Tanzania? Jag har läst SAS FAQ och hittar inget som direkt säger att man kan det, men jag tänkte att det kanske är någon här som har bättre koll :)
3. Tips på annat ställe att åka till i november med Star Alliance? :) Tror inte vi hittar några kul biljetter, men jag tänkte ändå fråga :)
Med tanke på att UD, samt flera andra länders motsvarigheter, uppmanar alla medborgare att lämna landet så är svaret absolut inte.
 

Mrs T

Medlem
Tack @ekf och @palmen. Nej, det är nog inte alls läge att åka via Etiopien. Vet någon svaret på mina andra två frågor?
Har en resa bokad med en 2-4-1 till Zanzibar om ett par veckor. Hemresan är med Ethiopian och mellanlandning i Addis Abeba.
1. Skulle ni våga er på en transit i Addis i nuläget (två vuxna och en två-åring)? (nej, det kommer vi inte våga)
2. Finns det någon chans att vi kan omboka till att resa nästa år (2-4-1 går ut i år) trots att det inte är något intresehinder i Tanzania? Jag har läst SAS FAQ och hittar inget som direkt säger att man kan det, men jag tänkte att det kanske är någon här som har bättre koll :)
3. Tips på annat ställe att åka till i november med Star Alliance? :) Tror inte vi hittar några kul biljetter, men jag tänkte ändå fråga :)
 

palmen

Moderator
Tack @ekf och @palmen. Nej, det är nog inte alls läge att åka via Etiopien. Vet någon svaret på mina andra två frågor?
Ring SAS, de är de enda som eventuellt kan hjälpa dig. Reglerna säger att du kan ändra en icke påbörjad resa, och om voucher inte gått ut får du tillbaka den om du bokar av vilket du behöver göra om ni ska åka till annan destination.
Vart ni kan åka är ju svårt att säga, hittar ni biljetter någonstans är det bara boka direkt, de kommer gå åt snabbt nu.
 

JOBR20

Ny medlem
Hej på er.

Jag är ny här inne så ha överseende med min säkert lätt besvarade fråga :)

Finns det någonstans jag kan se hur många vouchers jag har? Eller behöver jag ringa SAS Kundtjänst för att få reda på det? Skaffade ett SAS Amex Elite förra året inför renovering mm och har spenderat en hel del och sitter nu med ca 400k poäng, jag vet att jag fått minst 3 vouchers hemskickade men jag ser bara en när jag är inne på SAS bokningssida (förfallodatum) 31/12-21

Tacksam för svar!
/J
 

palmen

Moderator
Hej på er.

Jag är ny här inne så ha överseende med min säkert lätt besvarade fråga :)

Finns det någonstans jag kan se hur många vouchers jag har? Eller behöver jag ringa SAS Kundtjänst för att få reda på det? Skaffade ett SAS Amex Elite förra året inför renovering mm och har spenderat en hel del och sitter nu med ca 400k poäng, jag vet att jag fått minst 3 vouchers hemskickade men jag ser bara en när jag är inne på SAS bokningssida (förfallodatum) 31/12-21

Tacksam för svar!
/J
Ja du måste tyvärr ringa för att få ett korrekt svar på den frågan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen