Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

andersson.j

Medlem
Citerar mig själv för jag fick inget svar innan.
Hur är det med detta?
Jag lyckades inte boka en awardresa med 241-voucher online. Det var många timmars telefonkö till Tallin och tillgängligheten på relevanta flighter kom och gick flera gånger innan jag nådde fram. Tipset från Tallin var att först boka utan voucher online och sedan ringa in för att applicera vouchern. Kräver dock att man har nog med poäng.

När jag väl nådde fram till Tallin hade mina förstahandflighter försvunnit så det blev några väl korta byten. Men det gick bra, jag skriver detta från solstol på Bali under nämnda awardbokning. All's Well That Ends Well!
 
Gjorde en ombokning idag på en gammal bokning, agenten sa att det kostar 150 SEK för en ändring.
Jag kunde ändra avgång på mitt första leg på utresan, lägga till ett leg på utresan samt ändra hemresan så att istället för att ha ett långt byte i Zurich åker jag nu istället XXX-ZRH-TXL-ARN.
Så någon begränsning i hur man får ändra en resa upplevde jag inte , jag hade kanske tur med agenten som svarade :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Gjorde en ombokning idag på en gammal bokning, agenten sa att det kostar 150 SEK för en ändring.
Jag kunde ändra avgång på mitt första leg på utresan, lägga till ett leg på utresan samt ändra hemresan så att istället för att ha ett långt byte i Zurich åker jag nu istället XXX-ZRH-TXL-ARN.
Så någon begränsning i hur man får ändra en resa upplevde jag inte , jag hade kanske tur med agenten som svarade :)
Avgiften är per gång du ändrar, du kan med andra ord göra 1 eller 8 ändringar till samma kostnad.
 

Anette E

Ny medlem
Årets första 2-4-1 bokad, dröjer dock till Augusti

Tokyo-Hawaii med ANA F i 380 och sedan United Island hopper tillbaka med längre stopp på Guam och Saipan med avslutning (än så länge) i Seoul. 76250 poäng + 1200kr i skatt. Tänkt att kombinera denna med en revenuebiljett till Tokyo eller Hongkong och lite positioneringsflyg.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Två frågor från en rookie … räckte det med en 2-4-1? Vilken klass flyger du i??
 

Bebban

Medlem
Imorse plingade expertflyer med två finfina SWISS platser som hade gjort vår redan bokade 2-4-1 resa mycket bättre. Platserna fanns också i SAS Star Alliance sökverktyg. Tyvärr hann dom försvinna innan Tallin öppnade klockan 09 :(
Så min fråga är om någon framgångsrikt har bokat platser online i SAS verktyg, sedan ringt Tallin och fått in dessa platser i en befintlig bokning?
Kan tilläggas att vouchern fortfarande är giltig.
Tänker mest om det skulle råka släppas nåt annat kul som jag inte vill gå miste om medans jag väntar på att klockan blir 9 i Sverige...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Meazza

Medlem
Årets första 2-4-1 bokad, dröjer dock till Augusti

Tokyo-Hawaii med ANA F i 380 och sedan United Island hopper tillbaka med längre stopp på Guam och Saipan med avslutning (än så länge) i Seoul. 76250 poäng + 1200kr i skatt. Tänkt att kombinera denna med en revenuebiljett till Tokyo eller Hongkong och lite positioneringsflyg.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Det räcker med en voucher, är en tur och retur.
Är nog en blandning av ekonomi, Business och First. ANA A380 Fiesta till Hawaii om jag kommer ihåg rätt. Island hopper i ekonomi och gissar på business till Seoul.
Hade de inte blivit hårdare gällande reasonable routeing? Det kan man väl inte säga att det där är... ;)
 

Thornado

Medlem
Hade de inte blivit hårdare gällande reasonable routeing? Det kan man väl inte säga att det där är... ;)

Mellan Honolulu och Guam så flyger ju @EBD_Hakan Island Hopper, vilket gör att jag tror att det är samma flightnummer hela vägen, så från ett bokningsperspektiv så ser det nog ut som att det bara är ett hopp HNL-GUM, om jag förstått det hela rätt.
 

palmen

Moderator
Hade de inte blivit hårdare gällande reasonable routeing? Det kan man väl inte säga att det där är... ;)

Mellan Honolulu och Guam så flyger ju @EBD_Hakan Island Hopper, vilket gör att jag tror att det är samma flightnummer hela vägen, så från ett bokningsperspektiv så ser det nog ut som att det bara är ett hopp HNL-GUM, om jag förstått det hela rätt.
Precis som @Thornado säger så räknas HNL-GUM som en flight även fast den gör en massa stopp på vägen. Routingen är fullt rimlig med andra ord då den ska betraktas som
NRT-HNL
HNL-GUM-ICN

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Klart att det finns närmare vägar att åka, men lite omväg har aldrig varit ett problem, och denna typ av Open Jaw är helt ok
 
-Agenten sa att om man lägger till legs i en redan existerande bokning med Lufthansa regionalt så finns det bara economy award i inventory. Jag trodde han skämtade först men tydligen så för att få flyga med Lufthansa regionalt inom Europa (tex anslutningsflyg) så måste man boka dessa då resan skapas för att kunna resa i Business. Det går alltså inte att lägga till Lufthansa C regional i en redan existerande bokning. Detta var helt nytt för mig.

Och detta skulle gälla enbart Lufthansa flighter?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen