Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

MartinH

Medlem
Jag har en till voucher, så hade kunnat flyga ToR SAS Sthlm-Cph-Beijing och sen en separat resa ToR Beijing-Tokyo.
Men verkade gå på ett ut poäng/pris-mässigt och större chans till bagagestrul med två separata bokning kanske?
Bokar du PEK-TYO / TYO-SHA och använder voucher nr 2 så kostar det 50000 poäng i C, men bara 100000 för SAS till Asien. Fördelen då är att du kan stanna längre i både Peking och Shanghai.
 

Dr. Miles

Expert
Bokade lite lyxsemester i maj för frugan och jag igår:
LPI-CPH SK Plus
CPH-LHR SK Plus
LHR-BKK Thai First (A380)
BKK-MNL Thai Business
sedan på hemresan:
CRK-ICN Asiana Business
ICN-FRA Asiana First (747)
FRA-CPH Lufthansa Business
CPH-LPI SK Plus

Vi ska inte använda sista flygningen eftersom det är 23:40 efter vi landar i CPH men var tvungen att lägga till det eftersom det gick inte boka double open jaw.
Bokningen gick jättesmidigt, men jag hade gjort min hemlexa med KVS och AwardNexus :)
190k poäng och 10k SEK i skatt för två personer med 2-4-1

Aldrig åkt med varken Thai eller Asiana så det blir spännande att prova deras första class!
Flighten på Manila Clark->Seoul Incheon är en red-eye flight som flygs med Airbus A321.

Asianas Business class på Airbus A321 är recliner stol. Den ser ut så här:
Asiana Business class A321 TAO-ICN, 05.JPG

Asiana Business class A321 TAO-ICN, 06.JPG

Asiana Business class A321 TAO-ICN, 07.JPG

Asiana Business class A321 TAO-ICN, 08.JPG
 

JohanA

Medlem
Bokade lite lyxsemester i maj för frugan och jag igår:
LPI-CPH SK Plus
CPH-LHR SK Plus
LHR-BKK Thai First (A380)
BKK-MNL Thai Business
sedan på hemresan:
CRK-ICN Asiana Business
ICN-FRA Asiana First (747)
FRA-CPH Lufthansa Business
CPH-LPI SK Plus

Vi ska inte använda sista flygningen eftersom det är 23:40 efter vi landar i CPH men var tvungen att lägga till det eftersom det gick inte boka double open jaw.
Bokningen gick jättesmidigt, men jag hade gjort min hemlexa med KVS och AwardNexus :)
190k poäng och 10k SEK i skatt för två personer med 2-4-1

Aldrig åkt med varken Thai eller Asiana så det blir spännande att prova deras första class!
Varför inte avsluta med en dag i Köpenhamn? Eller åker ni tåg till Linköping på morgonen dagen efter ni landar i CPH?
 

Kinski

Medlem
Om du hade åkt bara SAS och köpt biljett mellan Beijing-Tokyo hade det väl bara gått på 100' poäng? Beror förstås på vad en sådan biljett kostar huruvida det är värt det. Kan du ju isf stanna längre i Beijing om du vill.

Bokar du PEK-TYO / TYO-SHA och använder voucher nr 2 så kostar det 50000 poäng i C, men bara 100000 för SAS till Asien. Fördelen då är att du kan stanna längre i både Peking och Shanghai.

Jo, det förstår jag, men det vill vi inte. Hade helst flugit direkt Sthlm-Tokyo men hittar inga som helst BC-platser dit (inte ens EC de datum vi vill åka) så detta fick duga.
 
Flighten på Manila Clark->Seoul Incheon är en red-eye flight som flygs med Airbus A321.

Asianas Business class på Airbus A321 är recliner stol. Den ser ut så här:

Tack Dr. Miles! Tänkte fråga om någon hade åkt CRK men sade till mig själv att det är väl inga här som skulle åkt därifrån. Där ser man!
Jag var överchef för en callcentre där i Clark för några år sedan så jag ska passa på att träffa dem igen.

Varför inte avsluta med en dag i Köpenhamn? Eller åker ni tåg till Linköping på morgonen dagen efter ni landar i CPH?
exakt det vi ska göra - åka tåg till Norrköping. Det var det jag menade när jag skrev vi ska inte använda sista flyget.
 

JohanA

Medlem
Tack Dr. Miles! Tänkte fråga om någon hade åkt CRK men sade till mig själv att det är väl inga här som skulle åkt därifrån. Där ser man!
Jag var överchef för en callcentre där i Clark för några år sedan så jag ska passa på att träffa dem igen.


exakt det vi ska göra - åka tåg till Norrköping. Det var det jag menade när jag skrev vi ska inte använda sista flyget.
Ok men ni kan ju avsluta med en dag i Köpenhamn och åka tåg. :)
 

kajjan85

Medlem
Tack Dr. Miles! Tänkte fråga om någon hade åkt CRK men sade till mig själv att det är väl inga här som skulle åkt därifrån. Där ser man!
Jag var överchef för en callcentre där i Clark för några år sedan så jag ska passa på att träffa dem igen.

Jag har flugit till och från CRK många gånger. Men på senare år har det blivit MNL istället eftersom alla flighter BKK-CRK har upphört.
 
Finns det någon risk med att göra ändringar i en befintlig bokning via Tallinn-kontoret? Alltså, kan man förlora sin ursprungsbiljett eller segment av den om något går snett, t ex någon annan snodde den sista bonusplatsen sekunden innan Tallinn-agenten hann välja den eller strul med SAS IT så den nya routingen inte godkänds (men ursprungsbiljetten har redan fått segment borttagna)?
 

RickardG

Medlem
Finns det någon risk med att göra ändringar i en befintlig bokning via Tallinn-kontoret? Alltså, kan man förlora sin ursprungsbiljett eller segment av den om något går snett, t ex någon annan snodde den sista bonusplatsen sekunden innan Tallinn-agenten hann välja den eller strul med SAS IT så den nya routingen inte godkänds (men ursprungsbiljetten har redan fått segment borttagna)?
Det finns nog ingen som kan ge dig 100% garanti, men jag har gjort ändringar väldigt många gånger och aldrig haft problem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen