Senaste nytt

SAS Electronic Bag Tag Trial

Valley

Medlem
Förstått som att kommunikationen sker via Bluetooth.
Och taggen borde väl då konsekvent ligga och söka. Hur går det ihop med regelverket generellt sätt?
( men eftersom det testas live, är nog den frågan i o f s avklarad )

Blir dock roligt när batteriet dör eller taggen havererar. Vad händer då, tro?
Back up-lösning ?
 

Berglund

Medlem
Som jag skrivit tidigare, batteriet är beräknat till 50 flygningar om pret i 50 år, dvs 2500 flygningar totalt. Borde räcka flr dem flesta. Skärmen är e-ink, som ligger kvar på skärmen även om den blir strömlös.

Man skyiverar bluetooth för rn period om 15 sekunder genom att klicka en gång på den enda knappen som finns på bag taggen. Absolut inget konstant sändade/sökande. Det hade ju sugit mängder av batterikraft i längden.
 

jankar76

Medlem
Fick detta på mail idag, 2 minuter efter jag lämnat väskan. Så verkar testas nu av SAS.

Verkar som den sattes med Priority etiketten när jag checkade in baggaget. Har ingen "smart" väska.
 

Attachments

  • 20191002_165543.jpg
    20191002_165543.jpg
    42,8 KB · Visningar: 495
Last edited:

ekf

Medlem
Fick detta på mail idag, 2 minuter efter jag lämnat väskan. Så verkar testas nu av SAS.

Verkar som den sattes med Priority etiketten när jag checkade in baggaget. Har ingen "smart" väska.
Men fick du verkligen en e-tag på väskan? Skärmdumpen ser ut som en digital kopia av papperskvittot.. Ett sådant fick jag av Turi redan i början av sommaren när jag checkade in kabinväskan...
 

jankar76

Medlem
Vet inte tycker han fipplade med priority taggen på ett konstigt sätt. Får kolla här väskan kommet fram i Shanghai. Men kan ju vara som du säger. Återkommer.
 
Men fick du verkligen en e-tag på väskan? Skärmdumpen ser ut som en digital kopia av papperskvittot.. Ett sådant fick jag av Turi redan i början av sommaren när jag checkade in kabinväskan...

Ja, det jag fick var definitivt bara ett elektroniskt kvitto, själva bagagetaggen var traditionell, inte någon etag. Men att ha alla kvitton i mobilen istället för små lappar som alltid försvinner är allt jag egentligen önskar mig här i världen :)
 
  • Gilla
Reactions: ekf

Tonton

Medlem
Ja, det jag fick var definitivt bara ett elektroniskt kvitto, själva bagagetaggen var traditionell, inte någon etag. Men att ha alla kvitton i mobilen istället för små lappar som alltid försvinner är allt jag egentligen önskar mig här i världen :)

ja, jag gillar bagagetaggarna i mobilen. Det har fungerat för mig i drygt ett år iaf. Nackdelen är att det inte alltid kommer online när jag checkar in.
 

spritfet

Medlem
Väcker liv i tråden :)
Någon som använder bagtag (som nu verkar drifta Rimowa också)? Testade just min Rimowa på LH och funkade fint, verkar också utöver lufthansagruppen köra KLM, Qatar, Aegean, Alaska mfl.


Vore ju fint med SAS på den listan
 
Toppen