Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

MrRob

Medlem
I normala fall (i Sverige) så betyder ”mellan februari och april” det samma som ”från och med februari, till och med april”. Det troligaste är att det är just så i detta fall också.

Det omvända vore märkligt, har ni någonsin hört den varianten? Alltså att ”mellan februari och april” skulle betyda enbart februari och mars. Det skulle isåfall betyda att ”mellan februari och mars” betyder enbart februari.

Faller på sin egen orimlighet :)

Rent krasst är väl enbart mars mellan februari och april? :D

(Men håller med dig i att det högst troligt betyder 1/2-30/4)
 

Tomas E

Medlem
I normala fall (i Sverige) så betyder ”mellan februari och april” det samma som ”från och med februari, till och med april”. Det troligaste är att det är just så i detta fall också.

Det omvända vore märkligt, har ni någonsin hört den varianten? Alltså att ”mellan februari och april” skulle betyda enbart februari och mars. Det skulle isåfall betyda att ”mellan februari och mars” betyder enbart februari.

Faller på sin egen orimlighet :)
Håller helt och hållet med om att den normala tolkningen av denna fras är att den period som avses är månaderna februari, mars och april. Det bör innebära att perioden omfattar de statuspoäng som överförs till Eurobonus i början av mars, april och maj. De poäng som överförs i början av februari avser ju januari, och då bör det fortfarande vara 1000 statuspoäng som gäller för alla som använt kortet under januari månad. Förändringen införs ju 1 februari enligt tillgänglig information.
 

intuition

Medlem
I normala fall (i Sverige) så betyder ”mellan februari och april” det samma som ”från och med februari, till och med april”. Det troligaste är att det är just så i detta fall också.

Det omvända vore märkligt, har ni någonsin hört den varianten? Alltså att ”mellan februari och april” skulle betyda enbart februari och mars. Det skulle isåfall betyda att ”mellan februari och mars” betyder enbart februari.

Faller på sin egen orimlighet :)
Jag håller väl iofs med. Jag kom bara på idén att jämföra med om någon säger "kom hit mellan klockan 1 och 3" - Då menar de sällan att man ska komma kl 3.59.
Som sagt, jag håller med om din tolkning, jag bara slängde in att det inte alltid går att applicera logik på vad folk säger! ;)
 

Tomas E

Medlem
Jag håller väl iofs med. Jag kom bara på idén att jämföra med om någon säger "kom hit mellan klockan 1 och 3" - Då menar de sällan att man ska komma kl 3.59.
Som sagt, jag håller med om din tolkning, jag bara slängde in att det inte alltid går att applicera logik på vad folk säger! ;)
Använder du verkligen uttrycket "klockan tre" om 3:59?
Däremot använder du väl uttrycket "april" om 30 april? Ett allmänt odefinierat "april" syftar inte på specifikt 1 april.
 

OlaBola

Medlem
I normala fall (i Sverige) så betyder ”mellan februari och april” det samma som ”från och med februari, till och med april”. Det troligaste är att det är just så i detta fall också.

Det omvända vore märkligt, har ni någonsin hört den varianten? Alltså att ”mellan februari och april” skulle betyda enbart februari och mars. Det skulle isåfall betyda att ”mellan februari och mars” betyder enbart februari.

Faller på sin egen orimlighet :)
Ja, hade man menat att april inte var inkluderat så hade man nog valt att skriva "under februari och mars".
 

intuition

Medlem
En sak som man måste börja tänka på är att krediteringar med all sannolikhet kommer att kosta statuspoäng.

När systemet väl är i gång blir det ju ett nollsummespel, men inledningsvis när det byter beräkningssätt kan det bli jobbigt. Typ om man gör något stort inköp i december/januari som sedan måste reklameras. Speciellt jobbigt de första månaderna då det ska vara dubbla statuspoäng. Och kampanjer brukar räknas även på krediteringar. :(

Säg att man har ett köp på 10 000 kr som i januari ger 1500 bonus poäng men inga statuspoäng. En retur görs i februari och då blir det minus 1500 bonuspoäng och minus 750 statuspoäng. Inte jättekul
 

M.K

Medlem
@intuition bra påpekande av Dig.

Min plan är oavsett NCC MC i december, Amex i januari och typ 1kr/mån bara med SAS MC innan nystart i februari.

Sedan kör jag på tills ny EBD period är säkrad i kombination med flyg. Därefter Amex igen för voucher. Inte så komplicerad strategi ändå.:)
 
Last edited:
Toppen