Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

craftbrew

Medlem
Sonja är helt fantastisk!

Det är sällan jag skriver i just denna tråd, måste säga att 99,99% är SAS flygningarna bra, kan bara minnas en flygning där jag har blivit irriterad på någon av SAS personal, och det var en kabinanställd som tycket att jag stängde hatthyllas lucka för hårt!

Vid min resa mellan ARN-LPA den 15 mars med SK1819, så fick jag och övriga passagerare i PLUS kabinen en fantastisk service av kabinchefen och flygvärden som heter Mats och jobbade i PLUS.
14 rader i PLUS och högst tre stolar lediga!
Redan vid Bordningen märktes att detta kommer att bli något extra, varje passagerare noterades och inte bara med det vanliga god morgon och välkommen, utan med en extra kommentar och barnen fick extra uppmärksamhet med lite små prat och frågor.
Satt på 1D och det var verkligen roligt att notera det välkomnande som alla fick.
Under resan hade Kabinchefen och Mats en fantastisk service, städade upp borden, tog bort glas snabbt, och var snabbt på plats när passagerarna kallade på deras uppmärksamhet, och de flesta ville ha påfyllning av diverse drycker.
Frågade kabinchefen (kommer inte ihåg hans namn) hur orkar ni ha så hög servicegrad på en 5,45 timmars flygning?
Svaret blev, vi älskar att serva våra passagerare så att de blir glada och nöjda!
SAS skall vara stolta över dessa två personer!

Vid returen med SK 1820 den 19 mars blev det inte sämre vid ombordstigningen när man fick en jätte kram av kabinchefen Sonja, för oss som har haft tillfälle att flyga med henne förut (@David, @GOTATH, @fcx, @Tommy @Bryant minns inte om vi fler, så kan jag bara säga, hon var som vanligt, det vill säga sprudlande glad, uppmärksam, hög service nivå. Vid avstigningen ny kram och "Peter hoppas vi ses snart igen!

Tack SAS för att Ni har så fantastisk personal.
 

Chillie

Medlem
Normalt sett brukar inställda flighter resultera i en försämrad reseupplevelse, men idag var det precis tvärtom.

Skulle flyga Zürich - Köpenhamn - Göteborg med SAS, men vakande av mail och sms om att flighten ZRH - CPH var inställd och att jag istället hade bokats om till ZRH - ARN - GOT. Ankomsttiden på den nya flighten till Göteborg var densamma som ursprungsflightens ankomsttid, så redan här tycker jag det var bra hanterat.

När jag käkar frukost ser jag att jag har ett missat samtal från ett mobilnummer. Ringer upp och det är en person på SAS som svarar. Han visste direkt vem jag var och ville bara fråga om de nya flighterna fungerade bra för mig. Om de hanterade situationen med samma personliga bemötande för övriga 50 passagerare är jag riktigt imponerad.

Några minuter senare ringer samma person tillbaks igen, och säger att han kan boka om mig med Swiss direkt till Göteborg. Jag tackade vänligt nej till förslaget, då det inte passade ett av mina syften med resan, segment run.

När jag skulle boarda ARN - GOT (som för övrigt ingen inledningsvis vågade boarda, prioboardingen funkade uppenbarligen bra), så piper det till och jag blir uppgraderad till Plus! Dessutom får jag polarrulle och Ringi på flighten, inte dåligt! ;)

Sammanfattningsvis resulterade den smidiga ombokningen, det personliga och engagerande bemötandet, och uppgraderingen ARN - GOT i en av de bättre upplevelserna med SAS, trots den inställda ursprungsflighten. Nu har jag dessutom direktnummer till en på SAS vid eventuella framtida problem :)
 

palmen

Moderator
Normalt sett brukar inställda flighter resultera i en försämrad reseupplevelse, men idag var det precis tvärtom.

Skulle flyga Zürich - Köpenhamn - Göteborg med SAS, men vakande av mail och sms om att flighten ZRH - CPH var inställd och att jag istället hade bokats om till ZRH - ARN - GOT. Ankomsttiden på den nya flighten till Göteborg var densamma som ursprungsflightens ankomsttid, så redan här tycker jag det var bra hanterat.

När jag käkar frukost ser jag att jag har ett missat samtal från ett mobilnummer. Ringer upp och det är en person på SAS som svarar. Han visste direkt vem jag var och ville bara fråga om de nya flighterna fungerade bra för mig. Om de hanterade situationen med samma personliga bemötande för övriga 50 passagerare är jag riktigt imponerad.

Några minuter senare ringer samma person tillbaks igen, och säger att han kan boka om mig med Swiss direkt till Göteborg. Jag tackade vänligt nej till förslaget, då det inte passade ett av mina syften med resan, segment run.

När jag skulle boarda ARN - GOT (som för övrigt ingen inledningsvis vågade boarda, prioboardingen funkade uppenbarligen bra), så piper det till och jag blir uppgraderad till Plus! Dessutom får jag polarrulle och Ringi på flighten, inte dåligt! ;)

Sammanfattningsvis resulterade den smidiga ombokningen, det personliga och engagerande bemötandet, och uppgraderingen ARN - GOT i en av de bättre upplevelserna med SAS, trots den inställda ursprungsflighten. Nu har jag dessutom direktnummer till en på SAS vid eventuella framtida problem :)
Du hade dock kunnat ta direktflighten ok det var till Eurobonus du krediterar. Du har alltid rätt att få segment och poäng enligt ursprunglig bokning.
 

Chillie

Medlem
Du hade dock kunnat ta direktflighten ok det var till Eurobonus du krediterar. Du har alltid rätt att få segment och poäng enligt ursprunglig bokning.

Men då hade jag ju inte fått sitta i Plus och få Ringi och rulle! ;)

Tack för tipset! Men då slutet av min kvalificeringsperiod närmar sig (1 vecka kvar), ville jag undvika eventuellt krångel med original routing credit.
 
Toppen