Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

TP12

Medlem
Jag läste självklart inlägget och jag svarade dig då det förmodligen var en anledning till att wifi systemet var avstängt. Det var troligen tekniskt fel på utrustningen.

Å åter igen så tar man inte en maskin ut drift pga att wifi systemet inte fungerar.
Poängen var väl iofs att crew ljög om anledningen. Har hänt mig att de inte slagit på wifi förrän jag frågat om det.
 

Hachans

Medlem
Poängen var väl iofs att crew ljög om anledningen. Har hänt mig att de inte slagit på wifi förrän jag frågat om det.

Exakt, det var det som var poängen. Alla fattar att Wi-Fi ibland kan ur drift och självklart är det ingen som hävdar att de tar flygplanet ur drift för det.

Men det är väl onödigt att dra en vals om det?
 
Exakt, det var det som var poängen. Alla fattar att Wi-Fi ibland kan ur drift och självklart är det ingen som hävdar att de tar flygplanet ur drift för det.

Men det är väl onödigt att dra en vals om det?
Han kanske bara blandade ihop det med flygplanet han jobbade på nyss? Det känns som en något troligare förklaring än att crew medvetet ljuger för dig om varför wifi't inte fungerar.

Om man nu inte är larvigt konspiratoriskt lagd förstås.
 
Men @Hachans det är väl ingen som är förvånad att du inte är nöjd? ;)

Ny installationen av wifi är stoppat pga den pågående chapter 11 processen. Fel kan det bli på alla tekniska anläggningar och man kan inte sätta ett flygplan ur trafik pga att wifi inte fungerar. Det gör man nästa gång maskinen har ett längre stopp/underhåll. Skrev häromdagen med tjejen på SAS som ansvarar för wifi och hon hoppas att installationerna skulle återupptas så fort chapter 11 är avslutat.

Trist med toaletterna, men kan säga dig att jag har sett det mesta på de offentliga toaletter på CPH med, således ej enbart i loungen.
Har man bilat ned till skidåkningen och stannat på en tysk vägkrog så ..................... är man luttrad.

Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
 

Wescey

Medlem
Jag flög med SAS business från Tokyo till Köpenhamn med A350 Hjalmar Viking. Det var bland det sämsta jag har upplevt. Smutsigt inne i kabinen, otrevlig personal, wifi som inte fungerar och obekväma stolar. Fjärrkontrollen till skärmen var ett skämt.


Det enda positiva var maten som var god.
 

palmen

Moderator
Klassisk SAS...

Efter landning går cabin crew ut med att vi landat 25 minuter före vår avgångstid för att mitt i utropet bli avbruten av någon av piloterna som meddelar att vi är så tidiga så det finns ingen gate utan vi får stå och vänta "ett tag"...

Hade gärna kommit fram 25 minuter tidigt på denna flight.
 

Gnopps

Medlem
Klassisk SAS...

Efter landning går cabin crew ut med att vi landat 25 minuter före vår avgångstid för att mitt i utropet bli avbruten av någon av piloterna som meddelar att vi är så tidiga så det finns ingen gate utan vi får stå och vänta "ett tag"...

Hade gärna kommit fram 25 minuter tidigt på denna flight.
De där utropen är ju konstant "Det här gjorde ni inte så bra". Den tid som anges som ankomsttid i tidtabellen är när planet öppnar dörren (eller ankommer till) gaten. Så när kabinpersonalen stolt anger att "vi landat i tid" så stämmer det i teorin men ofta inte i praktiken.
 

mha321

Medlem
De där utropen är ju konstant "Det här gjorde ni inte så bra". Den tid som anges som ankomsttid i tidtabellen är när planet öppnar dörren (eller ankommer till) gaten. Så när kabinpersonalen stolt anger att "vi landat i tid" så stämmer det i teorin men ofta inte i praktiken.
Rent formellt sett så har de ju rätt när de säger "vi har landat före planerad ankomsttid". Hade man landat planerad ankomsttid hade man blivit fösenade. Däremot är det meningslös information...

Men det finns andra sådana meningslösa utrop också.. "Om du flyger vidare inrikes med <bolag> så skickar vi vidare ditt baggage automatiskt". Informationen är ju primärt till de som inte flyger så ofta och som inte vet att så alltid är fallet. Men varför har man då utelemenat fallet om man flyger vidare utrikes med samma bolag - där säger man inte ett ord. Också ett exempel på att det man säger inte är fel, men inte heller innehåller helhetsbilden...
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen