Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

AndersSt

Medlem
Vad trist. Hoppas du har tillgång till en lounge iallafall. Flög du med SAS till Malpensa? Undrar om du checkade in bagage och om väntetid att hämta bagage var normal, snabb är toklångsam.
Ja, flög SAS hit. Checka in bagage på MXP gick smidigt, desken öppnade ca 2h30min innan första SAS flight. Jag är EBG så det blev in och ut på LH lounge några ggr innan vi nu boardat drygt 3h sena.

Hämta ut bagage gick också relativt snabbt.
 

Wille91

Medlem
Det var bara en tanke. De kan ju inte berätta något om resenärerna där.

Kan ju också vara en VIP som tagit platserna.

Å andra sidan kan man bara säga till folk att lösa det med CC så slipper man själv deala med det och kan ta nästa samtal.
Pga. Någon schemaändring lyckades jag senarelägga hemresan 2 dagar kostnadsfritt. Ändå nöjd då ev. Flygplans/tidsändring inte skett senaste 14-dagarna.
 

AndersSt

Medlem
innan vi nu boardat drygt 3h sena.
Fortsättning på eländet i går: När vi till slut landat på CPH, nästan 4h försenade, så blir vi tilldelade en gate i C-piren - Non-schengen. Så vi fick inte gå in i terminalen där utan fick lämna planet genom bakre dörren, nerför mobil trappa och in i buss för vidare transport till B-piren. Första gången för mig på CPH att väskorna redan är på bandet när man kommer dit.
 

Hachans

Medlem
Fortsättning på eländet i går: När vi till slut landat på CPH, nästan 4h försenade, så blir vi tilldelade en gate i C-piren - Non-schengen. Så vi fick inte gå in i terminalen där utan fick lämna planet genom bakre dörren, nerför mobil trappa och in i buss för vidare transport till B-piren. Första gången för mig på CPH att väskorna redan är på bandet när man kommer dit.

Skulle se det som en absolute win att slippa stå och vänta på väskorna.
 
Fortsättning på eländet i går: När vi till slut landat på CPH, nästan 4h försenade, så blir vi tilldelade en gate i C-piren - Non-schengen. Så vi fick inte gå in i terminalen där utan fick lämna planet genom bakre dörren, nerför mobil trappa och in i buss för vidare transport till B-piren. Första gången för mig på CPH att väskorna redan är på bandet när man kommer dit.
Tough shit……
 

GOTBound

Medlem
SK157 idag, boarding: jag kommer till gaten lagom till när Economy Light boardar, egen grind för dem men de vinkas de över till de övriga två grindarna som givetvis lyser rött och passagerarna går till manuella disken där får de förklarat att handbagage inte ingår i biljetten, men det går bra idag tänkt dock på detta nästa gång annars får ni betala vid gaten.

I en fullsatt ATR-72 blir detta ett logistiskt problem…
#rantmodeoff
 
Toppen