Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

henke12

Medlem
Jag tar på mig detta. Jag fick info om detta på kvällen som jag snabbt läste och ville inte lägga ut all info och hoppades att det fanns mer offentlig info om det. Efter lite eftertanke anmälde jag mitt eget inlägg och ville ta bort det.
Har för några år sedan arbetat på ett reservdels bolag inom flygbranschen dock inom deras IT.
Mycket förkortat, den info jag fick var "major AOG" gällande SAS och 12st A320.
Detta var väl anledningen till moderering?
 

Hkungs

Medlem
Har detta löst sig?
Jag har en utresa i sas business (fly premium 30.0000p) och hemresa i sas go PRO betald med poäng men vill hellre ta en *A award om det släpps närmre inpå (kan bli efter utresa)
Men i mitt fall borde det väl gå utan problem att avboka hemresan endast och behålla utresan (och även åka på utresan först) och få full återbetalning för sas plus PRO på hemvägen?
Löste sig inte för mig. har inte haft behov dock att grotta ner mig ytterliggare i det, utan jag kan fortfarande köra på den ursprungliga resan utan problem.
 

Hachans

Medlem
På både BA och Finnair har jag varit med om att pursern kallar ner gateagenten till planet för att skälla på dem. Det borde egentligen ske oftare.

KLM har nu skällt på sin leverantör på ARN så att de skickar ner kärror fulla med bagage till flygplanet från gate och det är obligatorisk incheckning i boardinggrupp fem.

Det är en märkbar skillnad sen bara någon månad. Men verkar svårt på SAS.
 

AABack2ARN

Medlem
BA från London idag. Grupp 4-9 fick ej ta ombord kabinväskor, allt plockades i gaten. Boardingen drog inte ut på tiden (i vart fall inte på grund av bagage).
Det där kan väl inte stämma? Det skulle innebära att inga ekonomiklassresenärer utan status fick ta med sig kabinväska ombord! Och BA säljer trots allt biljetter i ekonomiklass som medför att man får ta ombord kabinväska oavsett om man har status eller ej? Angavs något speciellt skäl eller var personalen höga på sin egendefinierade makt?
 
Toppen