Senaste nytt

SAS Charter!

Ricci

Medlem
Glädjande besked att SAS och researrangören Apollo fortsätter sammarbetet för sommaren 2024! :)

SAS kommer flyga Apollo resenärer från 15 destinationer i skandinavien till ca 20 destinationer kring medelhavet. Värdet på tjänsten uppgår till 1,4 miljarder svenska kronor :)

Har inte BRA också fått kontrakt med Apollo eller är det uppsagt pga BRAs nya rekonstruktion?
 

011430121

Medlem
Jo det stämmer att Bra kommer flyga en del åt Apollo men även Ving nästa sommar. Hur deras rekonstruktion påverkar vet jag ej.

Bra tar mer över de linjer som Novair flög. (Novair har nu upphört).
Jag har tänkt på detta Novair hade A321 och BRA skall flyga A319 åt Apollo, deras A320 skall väl flyga åt Ving?
 

011430121

Medlem
Vet ej om det är uppdelat på det sättet med flygplansmodell till respektive arrangör. BRA intresserar mig inte det minsta ;)
Det är Apollo som kommer att flygas med A320 enligt pressmeddelanden och Ving med A319
 

Tobbe.O

Medlem
Trevligt! :)

Flyger själv charter med SAS i augusti till Kreta! :)

Screenshot_20240521_172620_Samsung Internet.jpg


 

011430121

Medlem
Hur blir det BRA och satsningen på charter?
Apollo är väl en av de viktigaste kunderna, men om SAS flyger från 15 orter i Skandinavien så lär det nog bli trafik från några orter i norra Sverige och Norge som får avgångar med BRA.
Starkt av SAS att få detta kontrakt med tanke på sommaren 2022 och pilotstrejken.
 
Toppen