Senaste nytt

SAS Boeing 737-600 checkar ut innan jul

KalleSus

Medlem
Så har LN-RGK gjort sin sista flygning i trafik.
Avslutningen skedde i går kväll med en tur och retur Stockholm - Manchester.
Därefter flögs maskinen till Oslo för avrustning.
Även LN-RRO kommer att tas ur trafik den här veckan och därefter blir det bara LN-RPG i trafik fram till sista november.
Den maskinen befinner sig just nu i Norge och gör huvudsakligen norsk inrikes (kustlinjerna) så möjligheterna för oss svenskar att göra en sista tur med -600 är för tillfället ganska små. Återstår sista turen den 30/11.
Ni ska inte lajka det här inlägget!
Vile Viking var min absoluta favorit... Fråga mig inte varför... Men vi hade en relation genom åren. Så idag är en sorgens dag...
Hade Vile blivit kvar och gjort sista resan den 30:e november, så skulle jag tveklöst ha bokat in mig. Nu får det vara.....
 
Så har LN-RGK gjort sin sista flygning i trafik.
Avslutningen skedde i går kväll med en tur och retur Stockholm - Manchester.
Därefter flögs maskinen till Oslo för avrustning.
Även LN-RRO kommer att tas ur trafik den här veckan och därefter blir det bara LN-RPG i trafik fram till sista november.
Den maskinen befinner sig just nu i Norge och gör huvudsakligen norsk inrikes (kustlinjerna) så möjligheterna för oss svenskar att göra en sista tur med -600 är för tillfället ganska små. Återstår sista turen den 30/11.
Tråkigt att LN-RRO försvinner så snart, har ändå hunnit med 8st flygningar med den kärran det senaste året. Alla gånger på sittplats 19A, går min plan i lås kommer ni senare få se varför jag valt just denna sittplats...:rolleyes:
 

maswan

Medlem
Så har LN-RGK gjort sin sista flygning i trafik.
Avslutningen skedde i går kväll med en tur och retur Stockholm - Manchester.
Därefter flögs maskinen till Oslo för avrustning.
Även LN-RRO kommer att tas ur trafik den här veckan och därefter blir det bara LN-RPG i trafik fram till sista november.
Den maskinen befinner sig just nu i Norge och gör huvudsakligen norsk inrikes (kustlinjerna) så möjligheterna för oss svenskar att göra en sista tur med -600 är för tillfället ganska små. Återstår sista turen den 30/11.

Hm. Mina två November-segment med flyg till/från Ume är fortfarande inlagda med 737-600 i appen. Men jag har klarat minst hälften av grisfesterna sedan mitt förra inlägg i den här tråden då. :)
 

ski

Medlem
Tråkigt att LN-RRO försvinner så snart, har ändå hunnit med 8st flygningar med den kärran det senaste året. Alla gånger på sittplats 19A, går min plan i lås kommer ni senare få se varför jag valt just denna sittplats...:rolleyes:
LN-RRO är dessutom den först levererade 737-600 till SAS
 

kungcarl

Medlem
Jag har en flight mellan Stockholm och Prag i mitten av november dår det just nu, i appen, står att den ska trafikeras av en 737-600. Får väl se hur det blir..
 

maswan

Medlem
Ni som fortfarande har Grisen i bokningen kan testa att refresha bokningen. I många fall försvinner Grisen då...

Jag gjorde det först igår kväll, min post var mest för att säga att även efter en refresh så var den kvar på båda november-flygningarna. Jag kunde ha varit tydligare där.
 

KalleSus

Medlem
Enligt uppgifter på "Flyprat" kommer LN-RPG att återvända till Stockholmsbasen nu till helgen och alltså tillbringa sina sista veckor på svenska linjer (inrikes och utrikes), så ni som har bokningar som fortfarande säger 737-600 kan mycket väl få en sista resa med grisen!
 

LarsM

Medlem
Förmodligen min sista grisresa var i måndags med RRO, SK187 till Ängelholm. Den grisens näst sista dag i tjänst.

Var inte med mening bokad grisresa, men nästan med en tår i ögat efter tillbringat ett par sekel i dessa...
 
Toppen