Senaste nytt

SAS avtalslounger 2021

raphaelmak

Medlem
Har inte lyckats hitta ett tråd för SAS avtalslounger generellt, men jag tycker att det är bra att ha samlad info för det.

SAS upphävde de allra flesta loungeavtalen 2018, förutom 3 enligt den här webbsidan >> No access to contract lounges flying SAS | MorePremium.com
  • Amsterdam Schiphol - Aspire lounge 26
  • Aten - Goldair lounge
  • Warszawa Chopin - Fantazja lounge (ännu inte återöppnat efter pandemin)
För Atens del vet jag att avtalet står fortfarande kvar (testade själv i somras), men någon som vet om avtalet med Aspireloungen i Schiphol finns fortfarande (det verkar som att denna lounge har återöppnat)? För Warszawa kanske inte så viktigt då avtalsloungen är stängt och det finns LOT-loungen att använda. Info vid Star Alliance Lounge Finder brukar också vara inkomplett eller ibland även felaktig när det gäller avtalslounger. Någon som vet om SAS har ännu fler loungeavtal (utanför Star Alliance) förutom dessa 3?
 

Senator

Moderator
Jag vet inte svaret på din fråga och nu är informationen från 2018 som jag tror var INNAN Star Alliance loungen öppnade i Amsterdam, men det är anmärkningsvärt att alla ställen men hade avtal var ställen där antingen hemmabolaget är med i Star Alliance (LOT och Aegaen) och/eller det finns ett eller flera Star Alliance alternativ. Typisk SAS-logik

Min amatörbedömning är att SAS bryr sig bara om typiska affärsdestinationer när det gäller loungen: LHR, AMS, BRU, FRA, MUC, FRA, MXP/LIN. Jag skulle nog lägga till ATH och WAW på den listan. Medan PMI, AGP, NCE, BCN är nedprioriterad som ”semesterdestinationer”. Fördelen där affärsresenärer åker är att det redan finns infrastruktur via Star Alliance eller medlemmar.
 
För närvarande är Star Alliance loungen på Schipol stängd. Aspire loungen bredvid är upphandlad för vissa Star Alliance bolag tex LH fick access, dock ej SAS.
 

airac

Medlem
För närvarande är Star Alliance loungen på Schipol stängd. Aspire loungen bredvid är upphandlad för vissa Star Alliance bolag tex LH fick access, dock ej SAS.
Bekräftar detta, ingen lounge när man flyger SAS från Amsterdam för tillfället. Båda förra året och för två veckor sedan, hänvisade check-in till loungen. Båda gångerna nekades vi inträde. Lounge supervisorn var medvetet om problemet och har gjort alla möjliga försök att kommunicera.

Jag köpte något på starbucks istället och skickade SAS kvittot med uppmaning att fixa båda lounge findern och kommunicera med sin handling agent. Inte fått något svar än från guld supporten.
 

JacobGBG

Medlem
Hur ser det ut från WAW numera? Enligt Star Alliance lounge finder får jag ingen hit för *A Gold medlemmar, men tittar jag på LOTs egen sida så ser det ut som deras egen lounge är öppen för det ändamålet.
 

Combo

Medlem
Kan bidra med denna bild, tog den när jag blev stoppad i loungen på TLL när den togs bort.
Som tur var så kommer man fortfarande in med pp.

Screenshot_20220115-220202_Photos~2.jpg
 
Toppen