Senaste nytt

SAS Amex kommer att dö - vilka alternativ rekommenderar ni

Nanaki

Medlem
För den som likt mig nyttjar kreditkort enkom för att samla flygbonus, vad ska man satsa på nu när SAS Amex troligtvis kommer att läggas ner givet att SAS nu tas över av bl.a. KLM?
 

Nanaki

Medlem
Jag resonerar som så att köparna lär troligtvis vilja göra en del förändringar, som troligtvis kommer att få Amex att se sig om efter nya samarbetspartners. Tänker jag fel?
 

Nanaki

Medlem
Fast Amex samarbete är med SAS och inte med star alliance. På kort sikt kommer kortet att vara ganska ointressant, men om halvaprisetkupongen blir giltig inom Sky team med vettiga villkor är det lika intressant som nu,
Precis, de måste förstå att SAS Amex kunder gärna ser att de kikar efter nya airlinepartners. Det är poänglöst för mig och en del andra att ha ett vanligt Amexkort, och om SAS Amex dör - vad kommer de att satsa på istället? Och vad borde vi kunder hoppa på istället under tiden?
 

Rickard_O

Medlem
Precis, de måste förstå att SAS Amex kunder gärna ser att de kikar efter nya airlinepartners. Det är poänglöst för mig och en del andra att ha ett vanligt Amexkort, och om SAS Amex dör - vad kommer de att satsa på istället? Och vad borde vi kunder hoppa på istället under tiden?
Men varför skulle SAS Amex korten dö för?
Vi hamnar bara i en annan Allians, ingenting annat är kommunicerat.
Kan ju inte sätta egna strategier på forumet innan vi vet hur det kommer bli i framtiden.
Det vi vet är ju att eurobonus kommer rulla på som vanligt just nu, och det enda som kommer skilja för Amex är en del i sin marknadsföring kring 2-4-1 vouchers, ingenting annat. Vad vi vet.
 

fcx

Medlem
Jag ser inte varför det skulle bli någon stor förändring. SAS Amex är primärt till för att få ut awardresor med SAS, och det är inget som tyder på att det kommer att bli någon större förändring på den fronten. Resor utanför SAS bokas idag med Star Alliance och någon gång under 2025 (?) bokas de med Skyteam istället. Det är en väl inarbetad produkt om gynnat både SAS och Amex genom åren, och jag ser ingen anledning till att de skulle vilja göra några stora förändringar.
 

Nanaki

Medlem
Men varför skulle SAS Amex korten dö för?
Vi hamnar bara i en annan Allians, ingenting annat är kommunicerat.
Kan ju inte sätta egna strategier på forumet innan vi vet hur det kommer bli i framtiden.
Det vi vet är ju att eurobonus kommer rulla på som vanligt just nu, och det enda som kommer skilja för Amex är en del i sin marknadsföring kring 2-4-1 vouchers, ingenting annat. Vad vi vet.
Fair, vi kan pausa denna tråd tills Amex kommuncierar ut något nytt. Deras kundservice och press på nätet vägrar ge annan info annat än "business as usual".
 
Toppen