Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

DuPoint

Ny medlem
Historiskt (sedan pandemin började) har det funnits ett (av SAS ej bekräftat) mönster att flygningar med A340 (för widebody) och 737-700 (för narrowbody) kommer att ställas in.

Det känns ju som det kan stämma, även om jag inte formellt blivit avbokad/ombokad ännu. Jag har en bonusbiljett där första benet hemåt är IAD-CPH med avgång den 10 maj med A340-300 som flygplanstyp enligt Mina Bokningar, men söker jag efter en vanlig biljett på sas.se för det datumet så finns inte längre den avgången utan endast en IAD-EWR-ARN.
 

JohanGE

Medlem
Hej alla. Någon som åkt i Business i denna ännu, och som kan dela med sig av erfarenheter (och bilder!) vad gäller sittplatser, service, miljö, utrymmer, etc. etc. Har bokat mina föräldrar till Boston om 3 veckor med denna kärra, så vore kul att få lite insights redan innan (för en som alltså inte själv ska få erfara den). Tack!
 
Hej alla. Någon som åkt i Business i denna ännu, och som kan dela med sig av erfarenheter (och bilder!) vad gäller sittplatser, service, miljö, utrymmer, etc. etc. Har bokat mina föräldrar till Boston om 3 veckor med denna kärra, så vore kul att få lite insights redan innan (för en som alltså inte själv ska få erfara den). Tack!
Inte business då men väl plus om du inte redan läst detta repotage. Washington i SAS Plus med nya 321LR | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
 

JohanE

Medlem
Hej alla. Någon som åkt i Business i denna ännu, och som kan dela med sig av erfarenheter (och bilder!) vad gäller sittplatser, service, miljö, utrymmer, etc. etc. Har bokat mina föräldrar till Boston om 3 veckor med denna kärra, så vore kul att få lite insights redan innan (för en som alltså inte själv ska få erfara den). Tack!

Hej!

I fredags hade jag utresa Cph - Washington med retur i måndags. Resan gick i tid och inga oplanerade bekymmer dök upp.

Eftersom planet är relativt litet var boarding mycket smidig trots att alla passagerare ska gå igenom business delen av maskinen. Efter boarding serverades som vanligt champange/juice innan take-off.

Som tidigare konstaterats så saknas tryckta menyer för mat och dryck men dryckesalternativ finns på skärm. Pga av mycket turbulens drog det ut på drink och snacksserveringen. När den kom igång var det samma upplevelse som i 330-350.

Matserveringen hade samma upplägg som i ekonomi plus på de större maskinerna, dvs som i övriga kabinen. Maten serverades på en bricka där vi på utresa fick se hur maten såg när vi valde. Den möjligheten fick vi inte på utresan.

Nu till det riktigt väsentliga och det är naturligtvis hur stol och utrymme upplevs. Vi båda som reste är över 195 och mer än 110 kg i matchvikt. Vi valde en rad med dubbelsäte för att kunna sitta och snacka. Ingen av oss arbetade på flyget så vi behövde inte arbetsyta på "tron"-raderna. Vi hade gått om utrymme i stolen och jag upplevde ingen skillnad mot 330-350.

Internet fungerade och det gick att köra med videosamtal som exempel.

Snackbaren, blev minimal, men vi var framme och provade lite blandat under resan.

Så, allt som allt, fungerade det hela bra.

Frågor?
 

Flyer722

Medlem
Hej!

I fredags hade jag utresa Cph - Washington med retur i måndags. Resan gick i tid och inga oplanerade bekymmer dök upp.

Eftersom planet är relativt litet var boarding mycket smidig trots att alla passagerare ska gå igenom business delen av maskinen. Efter boarding serverades som vanligt champange/juice innan take-off.

Som tidigare konstaterats så saknas tryckta menyer för mat och dryck men dryckesalternativ finns på skärm. Pga av mycket turbulens drog det ut på drink och snacksserveringen. När den kom igång var det samma upplevelse som i 330-350.

Matserveringen hade samma upplägg som i ekonomi plus på de större maskinerna, dvs som i övriga kabinen. Maten serverades på en bricka där vi på utresa fick se hur maten såg när vi valde. Den möjligheten fick vi inte på utresan.

Nu till det riktigt väsentliga och det är naturligtvis hur stol och utrymme upplevs. Vi båda som reste är över 195 och mer än 110 kg i matchvikt. Vi valde en rad med dubbelsäte för att kunna sitta och snacka. Ingen av oss arbetade på flyget så vi behövde inte arbetsyta på "tron"-raderna. Vi hade gått om utrymme i stolen och jag upplevde ingen skillnad mot 330-350.

Internet fungerade och det gick att köra med videosamtal som exempel.

Snackbaren, blev minimal, men vi var framme och provade lite blandat under resan.

Så, allt som allt, fungerade det hela bra.

Frågor?

Hur ser möjligheterna för prat mellan två tronsäten? Att döma av avståndet
 

JohanE

Medlem
Hur ser möjligheterna för prat mellan två tronsäten? Att döma av avståndet

Det funkar säkert bra om man bara växlar ord fram och tillbaka eller inte är särskild bekymrad att andra runt omkring kan överhöra samtalet. Man kan ju alltid ringa Facetime samtal till varandra annars. :)

Jag kommer definitivt fortsätta med dubbelrad om jag har sällskap med på resan även om det är lite trängre när man ska ha upp datorn.
 
Toppen