Senaste nytt

SAS A340-300 återuppstår ?

airborn

Medlem
14 april ORD-ARN blev nu ändrad till A340-300 :(

Min slutdestination är CPH så bokar de om oss till direktflyg på kvällen kan det ändå funka

Så nu får jag bara avvakta tills de hör av sig om inställd flyg..
 
Nu är CPH-SFO och CPH-LAX den 27.03 uppsatta med A340.
Varför gör SAS detta? Hade hellre varit lyckligt ovetande om detta tills planet ställts in. Planen var en en pojkresa och de andra i följet fick nästan sjukanmäla sig på grund av den psykiska påfrestningen till följd av osäkerheten kring avresan. (Translate Google fra norsk til svensk)
 
Jag fick precis en resa ombokad till A340, Köpenhamn-Washington DC. Det lustiga är att resan är först i september, mer än ett halvår dit! Hur kan Sas redan nu besluta att de inte kommer flyga den avgången, vem vet hur världen ser ut om ett halvår, om vi har nya mutationer och lockdowns, om vi är mitt i en global depression och världskrig, eller om allt är finemang och resor är tillbaka till 2019-nivåer och mer därtill?

Jag har inte lusläst alla inlägg i den här tråden, så jag ber om ursäkt om frågan redan rests, men är det vanligt att ni andra också fått resor om(och senare av)bokade så långt framåt i tiden?
 

palmen

Moderator
Jag fick precis en resa ombokad till A340, Köpenhamn-Washington DC. Det lustiga är att resan är först i september, mer än ett halvår dit! Hur kan Sas redan nu besluta att de inte kommer flyga den avgången, vem vet hur världen ser ut om ett halvår, om vi har nya mutationer och lockdowns, om vi är mitt i en global depression och världskrig, eller om allt är finemang och resor är tillbaka till 2019-nivåer och mer därtill?

Jag har inte lusläst alla inlägg i den här tråden, så jag ber om ursäkt om frågan redan rests, men är det vanligt att ni andra också fått resor om(och senare av)bokade så långt framåt i tiden?
Det behöver ju inte betyda att den ställs in. Har hänt att de ändrat till 340-300 och sen ändrats tillbaks till A330/350.
Kommer säkert någon info framöver om att de kommer flyga på dagarna xyz och övriga dagar ställs in. Jag råkade ut för det flera månader i förväg på resa till San Francisco som bokades om 3-4 ggr innan avresa pga ändringar.
 

Homer

Medlem
Jag fick precis en resa ombokad till A340, Köpenhamn-Washington DC. Det lustiga är att resan är först i september, mer än ett halvår dit! Hur kan Sas redan nu besluta att de inte kommer flyga den avgången, vem vet hur världen ser ut om ett halvår, om vi har nya mutationer och lockdowns, om vi är mitt i en global depression och världskrig, eller om allt är finemang och resor är tillbaka till 2019-nivåer och mer därtill?

Jag har inte lusläst alla inlägg i den här tråden, så jag ber om ursäkt om frågan redan rests, men är det vanligt att ni andra också fått resor om(och senare av)bokade så långt framåt i tiden?


Jag har en bokning till Tokyo i mars som sedan december
ändrats från A350 till A340-300 därefter till A330 och sedan till A340-300
 
Förvånad att SAS får hålla på så här och sälja biljetter på avgångar de inte tänkt flyga? Hittat flera avgångar från både IAD och EWR där A340-300 är planerad max 5-6 veckor bort!
upload_2022-2-20_19-8-49.png
 

Tomas E

Medlem
Förvånad att SAS får hålla på så här och sälja biljetter på avgångar de inte tänkt flyga? Hittat flera avgångar från både IAD och EWR där A340-300 är planerad max 5-6 veckor bort!
Visa bifogad bild 126448
SAS tänker säkert flyga de avgångarna, om du frågar dem just nu. Men så kollar de i hangaren några veckor före avgång och konstaterar "oj, det står ju ingen A340 här! Då måste vi nog ställa in." :rolleyes:
 

SK4628

Medlem
8 april ORD-ARN nu A340 och säljs inte längre. Verkar som SAS ställt slutat sälja alla direktflyg ORD-ARN tom 9 april följt av enstaka avgångar under april och sen dagliga flyg från 1 maj enl Google flights.

Är det någon som fått till ombokning från ORD-ARN till återresa från LAX istället (på SAS-bonus biljett med inställt avgång)?
 
Toppen