fcx
Medlem
Airbus säger c:a 7400 km räckvidd (beroende på inredning). ARN-ICN är 7422 km.Hade älskat om SAS börja flyga till Seoul, klarar A321 det dock?
Airbus säger c:a 7400 km räckvidd (beroende på inredning). ARN-ICN är 7422 km.Hade älskat om SAS börja flyga till Seoul, klarar A321 det dock?
Svaret är nej (se räkning på GCMap - A map from Great Circle Mapper - Great Circle Mapper ) -Hade älskat om SAS börja flyga till Seoul, klarar A321 det dock?
Någon som vet om SAS hade haft reguljärflyg till Canada innan detta, och hur länge det var sedan?
Svaret är nej (se räkning på GCMap - A map from Great Circle Mapper - Great Circle Mapper ) -
A321LR kan flyga upp till 4000 nmi (7400 km) på en standard 206-platser konfiguration. ARN-ICN är 7422 km och det är då omöjligt att flyga dit med hänvisning till det extra bränsle man måste ha för nödsituationer.
Klarar SAS verkligen YYZ dagligen? Vill hellre se en blandning av YYZ/YUL
Vore jätteintressant om SAS hade köpt A321XLR och flyger en hel del second-line städer i Kina eller Japan, eller till Hongkong, Taipei, Bangkok... Frågan då är att om man orkar åka med ett 10- till 11-timmars flyg på en narrowbody.A321 XLR skulle vara en bättre maskin för SAS, men lätt att vara efterklok.
Det gör man, SVG - IAH var inget problem i en narrowbodyVore jätteintressant om SAS hade köpt A321XLR och flyger en hel del second-line städer i Kina eller Japan, eller till Hongkong, Taipei, Bangkok... Frågan då är att om man orkar åka med ett 10- till 11-timmars flyg på en narrowbody.