Senaste nytt

SAS öppnar säsongslinje till Ibiza

flonken

Medlem
Bättre sent än aldrig!
Sist det gick direktflyg mellan Sverige och Ibiza var det RyanAir som försökte 2011.
Udda att SAS inte tar hänsyn till högsäsongen på Ibiza som startar i början av Augusti.
Jag tror dock att man kan fylla två T/R i veckan mellan Juli och September från Arlanda.

Från och med den 28 juni öppnar SAS nu, som enda flygbolag, en direktlinje mellan Stockholm och Ibiza, med avgångar varje onsdag under högsommaren (t o m 9 augusti)

Tidtabell
Arlanda – Ibiza, SK 1985 avgår onsdagar kl. 07.40 och landar 11.30
Ibiza – Arlanda, SK 1986 avgår onsdagar kl. 12.30 och landar 16.35
 

NotRyan

Medlem
Typiskt SAS att bara köra 7 onsdagar i mitten av sommaren. Jaja, det måste uppenbarligen gå bra att köra udda destinationer ett fåtal gånger under högsommaren eftersom dom fortsätter år efter år med nya destinationer varje år.
 

SK989

Medlem
Verkar vara bra försäljning redan - två slumpmässigt valda onsdagar under trafikperioden ger ett lägsta pris i Go på ca 3 800 kr t.o.r. om man vill ta med mer än handbagage.
 

NotRyan

Medlem
Gjorde en sökning hos en av SAS kända kunder, och jodå....
Skärmklipp 2017-01-26 12.44.44.png
 

flonken

Medlem
Jag känner en som åkte charter till Ibiza sommaren 2015. Chartrat SAS-plan då med. Men då fanns inte möjligheten att köpa platser via tex sas.se. Dock fanns det "endast flyg" på arrangörens sista minuten-sidor.
 

NotRyan

Medlem
Jag känner en som åkte charter till Ibiza sommaren 2015. Chartrat SAS-plan då med. Men då fanns inte möjligheten att köpa platser via tex sas.se. Dock fanns det "endast flyg" på arrangörens sista minuten-sidor.
Jo, det är ju lite olika, ibland chartrar arrangören ett helt plan utanför SAS linjenät då får flighten ett SK 7xxx - nummer, medan ibland så köper dom stolar i ordinarie linjenät.
 
Toppen