Senaste nytt

SAS ökar antalet rutter från Skandinavien till USA

Senator

Moderator
Det finns också den relativt stora marknaden i Norra Tyskland som är väldig attraktiv för SAS. Jag tänker HAM/BER men också DUS. Lika enkelt att åka till CPH som MUC/FRA. Inte samma sak med ARN.

Sen är den stora norska marknaden som flyger via CPH ut i världen. BGO/SVG är särskilt viktiga.
 

011430121

Medlem
A321LR kommer främst gå på Boston från Köpenhamn till en början. Men relativt troligt att den även kan användas på EWR från alla tre hubbar.
I övrigt blir det nog mest A330 skulle jag gissa, men dessa saker kommer kunna ändras både en och två gånger tills trafiken är tillbaka till någorlunda normalt igen.
Jag hade en bokning ORD-ARN i början av september och då var det en A321LR som skulle flyga den avgången. Avbokade den biljetten.
När beräknas den tredje A321LR komma?
 

micsjo

Medlem
Det finns också den relativt stora marknaden i Norra Tyskland som är väldig attraktiv för SAS. Jag tänker HAM/BER men också DUS. Lika enkelt att åka till CPH som MUC/FRA.

Det här. Fattar inte att SAS lade ner CPH - Seattle. Guldgruva. Rakaste spåret för nordtyskland. Permanent fullbokat.
 

Plus

Medlem
Det här. Fattar inte att SAS lade ner CPH - Seattle. Guldgruva. Rakaste spåret för nordtyskland. Permanent fullbokat.

Ungefär som Los Angeles från Stockholm, en av de linjer med högst beläggning i hela rutnätet. Inte alltid man förstår beslut från kära SAS.
 

Senator

Moderator
Ungefär som Los Angeles från Stockholm, en av de linjer med högst beläggning i hela rutnätet. Inte alltid man förstår beslut från kära SAS.
Högst beläggning är inte samma som högst yield. Det är väl ganska troligt att SAS anser att det är mer lönsamt att flyga från CPH?
 

Plus

Medlem
Högst beläggning är inte samma som högst yield. Det är väl ganska troligt att SAS anser att det är mer lönsamt att flyga från CPH?

Helt riktigt, det var det jag ville få fram genom mitt inlägg. Detta då citerade inlägg likställde full kabin med guldgruva.
 
Toppen