Senaste nytt

Sas återupptar flera destinationer

Tobbe.O

Medlem
OY-KAM är tillbaka i trafik! :) Blir A320 classic nummer tre som åter fått luft under vingarna. Första 320 classic med nya liveryn! :) OY-KAM har varit på "semester" både i Madrid och Tallinn under pandemin ;)

Screenshot_20210903-144220_Flightradar24.jpg
 

Spax

Medlem
Jag är medveten om att detta inte passar under rubriken men jag lägger upp det ändå.

Noterar att SAS från den 1 september slutat med Arlanda - Krakow och Köpenhamn - Krakow.

:( Tråkigt, det är ett trevligt resmål som jag många gånger nyttjat för milage runs.

Gdansk ligger kvar men till en ganska dyr peng.
 

KalleSus

Medlem
Jag är medveten om att detta inte passar under rubriken men jag lägger upp det ändå.

Noterar att SAS från den 1 september slutat med Arlanda - Krakow och Köpenhamn - Krakow.

:( Tråkigt, det är ett trevligt resmål som jag många gånger nyttjat för milage runs.

Gdansk ligger kvar men till en ganska dyr peng.
SK1735, Köpenhamn - Krakow flög senast idag och ser ut att vara planerad åtminstone den kommande veckan.
 

Plus

Medlem
Jag är medveten om att detta inte passar under rubriken men jag lägger upp det ändå.

Noterar att SAS från den 1 september slutat med Arlanda - Krakow och Köpenhamn - Krakow.

:( Tråkigt, det är ett trevligt resmål som jag många gånger nyttjat för milage runs.

Gdansk ligger kvar men till en ganska dyr peng.

Och låg inte Krakow med på listan över höstens destinationer från både Arlanda och Köpenhamn?
 

KalleSus

Medlem
OY-KAM är tillbaka i trafik! :) Blir A320 classic nummer tre som åter fått luft under vingarna. Första 320 classic med nya liveryn! :) OY-KAM har varit på "semester" både i Madrid och Tallinn under pandemin ;)

Visa bifogad bild 121050
Och idag är ännu en classic åter i trafik. OY-KAN har tillbringat en längre tid uppställd i Madrid och flögs för en månad sen upp till Tallinn för underhåll.
Kom till Stockholm igår efter en liten testsväng över norra Östersjön och ner mot Gotland.
I ordinarie trafik från idag och inleder med en rundtur från Stockholm till Milano Linate.

Därmed är alltså fyra av de elva 320 classic åter i trafik. Ännu ingen 321.
 

Tobbe.O

Medlem
Och idag är ännu en classic åter i trafik. OY-KAN har tillbringat en längre tid uppställd i Madrid och flögs för en månad sen upp till Tallinn för underhåll.
Kom till Stockholm igår efter en liten testsväng över norra Östersjön och ner mot Gotland.
I ordinarie trafik från idag och inleder med en rundtur från Stockholm till Milano Linate.

Därmed är alltså fyra av de elva 320 classic åter i trafik. Ännu ingen 321.

Saknar 321... Älskar kraften och ljudet från motorerna när en fullsatt 321 ska upp i det blå :)

Står en uppställd i Köpenhamn som syns från terminalerna.
 

Tobbe.O

Medlem
Gjorde en ny genomgång av SAS flottan idag! :) Ingen större skillnad jämfört med början på juli.

Ser att 99 plan är i passagerartrafik. Tog med plan som flugit någon av de senaste fem dagarna från 8/9.

Fördelning enligt följande (passagerartrafik, ej frakt eller ej enbart testflygning)
Airbus A319 - 4 i trafik
Airbus A320 - 4 i trafik
Airbus A320Neo - 42 i trafik (6 av SAS Ireland)
Airbus A321 - 0 i trafik
Airbus A321Neo LR - 0 i trafik.
Airbus A330 - 5 i trafik
Airbus A350 - 6 i trafik

Boeing 737-700 - 12 i trafik (2 st B737-700 & 10 st B737-700 Winglets) ;)
Boeing 737-800 - 5 i trafik

CRJ900 - 16 i trafik (Cityjet & Xfly)
ATR72 - 5 i trafik (Xfly)

Glädjande att se att alla sex A350 är i trafik iallafall! :)
 
Toppen