Jag har fått många avbokningar under senaste året, har upptäckt dessa långt före det har kommit SMS från SAS, genom att jag har noterat att det har ändrats till 737-700
Efter den senaste "körningen" hos SAS blev det under april-juli 8 resor som antingen fick ett legg med 737-700 eller båda leggen.
Det nya som jag noterade, har inte sett det förut, att de ändrar flygnummer på flygningarna och gör en tidtabells ändring på någon/några timmar .
Vid senaste kampanjen där det lämnades rabatt på bonusresor bokade jag och en BC medlem en resa ARN-AMS i början av juli
Vis av erfarenhet tror jag att SAS har ställt in ARN-AMS-ARN de dagar vi skall åka, går in på SAS och kollar om det finns resor via CPH som vi förmodligen kommer att bli ombokade till.
Upptäcker att SAS just nu planerar att flyg ARN-AMS-ARN de dagar vi hade bokat, några timmar tidtabellsändringar men
med nya SK nummer
Utresan ser ut så här nu med en CRJ900
Hemresan är med en A320neo
Våra bokade avgångar finns inte längre i SAS tidtabell.
Det som gör mig besviken på SAS är att de inte bokar om oss direkt till dessa avgångar och skickar ett SMS och frågar om vi accepterar ombokningen som de brukar göra, även vid 5 minuter ändring.
Eftersom denna resa är gjord under en kampanj så går det inte att ändra själv på nätet, då blir det nuvarande poängpris som registreras.
Ringer man SAS kundtjänst kan de inte göra något därför avgångarna inte är inställda (ännu)
Jag har fullförståelse att SAS och övriga flygbolag måste planerade om sina trafikprogram i dessa tider, men informera oss passagerare vad som kommer att gäller enligt era planer just nu, att även ändringar kan komma att justeras längre fram det får vi acceptera.