Senaste nytt

SAS ändrar flygtider så det blir för kort connection

Hade en bokning got-arn-umeå som nu är ändrad till endast 10min transit på arlanda lär inte hinna den? nästa flyg går 6tim. senare. hur tycker ni forumrävar hur jag ska göra bor i skövde.ändra kommer då fram samma tid som senare flyg men åker senare och slipper väntan i stockholm. hur kan man ställa ut en biljett med 10min.transfer+
 

011430121

Medlem
Jag svarar trotts att du skriver forumrävar, de finns så många som kan svara bättre på detta än jag.
Det beror nog på när du skall resa, är det inom en månad skulle jag kontakta SAS och boka om till det som passar dig bäst.
Är bokningen längre fram exempelvis i höst skulle jag sitta lugnt, det kommer förmodligen bli fler ändringar, det är inte du som skall ha koll på MCT.
Har du fått SMS från SAS tidtabellsändringen?

Att det bara är 10 minuter mellan flyger det är inte ovanligt att det blir så vid ombokningar vissa har till och fått att de skall åka med ett flyg som går innan de har landat från första legget.

Problemet vid sådana här tillfällen är om man exempelvis har tågbiljett Skövde till Göteborg som inte går att ändra.

Ha en trevlig resa.
 
På din fråga 011430121 har fått mail om ändringen, en fråga till tack när connection är bara 10min. och jag troligtvis missar anslutningen och nästa flyg gär 6 timmar senare. är jag berättigad till 250 euro då?
 

Tongen2

Medlem
Vad är det för flygplanstyp på flygningen?
Boeing 737-700 = indikerar på att det troligen blir inställt. Kan ge ett hum om det ens kommer gå att komma iväg eller inte
 

palmen

Moderator
På din fråga 011430121 har fått mail om ändringen, en fråga till tack när connection är bara 10min. och jag troligtvis missar anslutningen och nästa flyg gär 6 timmar senare. är jag berättigad till 250 euro då?
16 april är mer än 2 veckor bort när ändring sker så svaret är nej på ersättning.
 
Jag kanske har fel men om jag missar anslutningen på Arlanda har väl ingenting med att göra om det är 2 veckor kvar? Så du menar att alla som får en missad anslutning i världen inte har rätt till ersättning om dom har fått en tidtabellsändring minst 2 veckor före?
 

pswe

Medlem
Jag kanske har fel men om jag missar anslutningen på Arlanda har väl ingenting med att göra om det är 2 veckor kvar? Så du menar att alla som får en missad anslutning i världen inte har rätt till ersättning om dom har fått en tidtabellsändring minst 2 veckor före?
Hela världen var att generalisera för mycket. Det är en EU-förordning så det begränsar en del. Finns en hel tråd på det ämnet, kika i den.
 
Toppen