Senaste nytt

Sökes: Köpenhamn - Dubai T/R - runt 20-27/11 Eurobonus

TP12

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? CPH
  • Var är din destination? DXB
  • När vill/behöver du resa ut? 20/11 +/- 4 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? 27/11 +/- 4 dagar
  • Hur länge vill du vara borta? 6-8 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 8 (kan åka olika dagar och flights (se dock nedan info om barn))
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?- Star Alliance dock inget flyg via Afrika (smått flygrädda personer som ska med vill undvika afrikanska flygbolag)
  • Vad är din budget? 420 000 Eurobonuspoäng, 4 amex 241-vouchers
  • Vad är det viktigaste för dig? Inga överdrivet långa byten
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nope

Hej!

Har en del vouchers på lager och tänkte bjuda mina föräldrar samt ge en (eller två om de inte har någon alls) voucher och några poäng till min syster med familj för att vi alla skulle åka till Dubai någon gång under sista halvan av november.

Vi är då åtta personer (sex vuxna, två barn (5 och 7 år)) och jag antar att vi behöver dela upp oss på åtminstone två resvägar (dvs. 2*4 pers hade varit optimalt). På United och Air Canadas hemsidor verkar tillgången se ganska bra ut men det är kanske jag som ser helt tokigt (och kan så klart vara annorlunda när jag väl ringer in).

Har tidigare flugit CPH - DXB med Lufthansa, Swiss och Turkish. Flygningen jag hade med TK sist var inte så bra sett till hårdvaran (inte lie flat osv) men då det var några år sedan så kan det ju ha förändrats.

Funderar lite på hur jag lägger upp detta smidigast. Är ju inte så van vid barn tex. - ni som har sådana tror ni att de föredrar att åka med Turkish för att ha två lite kortare flighter (vill även minnas att TK:s lounge i IST är ganska barnvänlig)? Eller ska man kanske gå på att få in barnen på de fligther som lämnar DXB tidigast på hemvägen (tyvärr brukar det ofta bli mitt-i-natten flights...)?

Har inte ringt bokningen än (väntar på att min syster ska se om de kan vara lediga eller ej) men hur har det sett ut för er som bokat till DXB på sistone, verkar tillgängligheten vara bra eller är det bara att glömma hela projektet?
 

TP12

Medlem
Efter att ha stämt av semestrar så får jag göra en liten uppdatering av utresedatum (för sent för att ändra i ovan inlägg verkar det som):

  • När vill/behöver du resa ut? 24/11 + 4 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? 6-8 dagar efter utresedatum
 
Toppen