Senaste nytt

Sökes: Award - Europa - Asien - ANA First Class - Jan/Feb-24

oneM

Medlem
Vet att dom flesta kommer förmodligen säga att detta är omöjligt för 4 Pax, jag är öppen för att flyga olika datum och rutt 2 pax+2 pax (sålänge det är samma vecka). Och har lyckats boka dom konstigaste award biljetterna med Eurobonus i F tidigare så möjligt ska det nog vara, hur sannolikt är en annan fråga :D.
Prio är att få flyga ANAs First Class, har sett att vissa har bokat via routing i USA och det är fine.

Vet även att jag är på tok för tidigt ute men tänkte att jag skapar tråden så jag förhoppningvis får ta lite del av eran kunskap, ANA släpper väll sina Awards 355 dagar i förväg men har någon erfarenhet om det även gäller en del First Awards? Har någon upplevt att dom släppt mer än 2st F på en flight (även om det är dagen innan avresa?)
  • Varifrån vill du börja din resa? Europa (Malaga/Stockholm/Whatever)
  • Var är din destination? Asien
  • När vill/behöver du resa ut? 25 Januari - 25 Februari - 2024
  • När vill/behöver du komma hem? + 3-4 Veckor efter utresa.
  • Hur länge vill du vara borta? 3-4 Veckor
  • Hur många personer som skall resa? 4 Pax (Kan resa 2+2 olika datum)
  • I vilken kabinklass? First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? ANA First
  • Vad är din budget? (per person) N/A
  • Vad är det viktigaste för dig? ANA First
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? N/A
Tack!
 

palmen

Moderator
ANA släpper aldrig mer än 2 platser samtidigt som award i First. Tror din bästa chans är ORD-TYO för att få till detta, men extremt tveksam till om du får ihop 2x2, inget som jag bevakar så kan ha fel.

2 platser i First på samma flight kommer bli svårt om du inte väntar nära på avgång. När jag åkte i mellandagarna 2022 fanns det 4 platser TYO-FRA någon dag innan avgång, men det blir ju en stor gamble och kräver 2 one way tickets för att få till.

Hade det varit 4 olika avgångar samma vecka i First hade det varit enklare.
 

oneM

Medlem
ANA släpper aldrig mer än 2 platser samtidigt som award i First. Tror din bästa chans är ORD-TYO för att få till detta, men extremt tveksam till om du får ihop 2x2, inget som jag bevakar så kan ha fel.

2 platser i First på samma flight kommer bli svårt om du inte väntar nära på avgång. När jag åkte i mellandagarna 2022 fanns det 4 platser TYO-FRA någon dag innan avgång, men det blir ju en stor gamble och kräver 2 one way tickets för att få till.

Hade det varit 4 olika avgångar samma vecka i First hade det varit enklare.
Toppen tack för det @palmen!
Jag borde ju inte mjölka er på info utan läsa på själv vad som gäller just nu är lite dåligt uppdaterad om vad som skett under -22 :D
Men om jag får fråga så hur funkar det med zonerna idag om jag tex har routing från Europa via USA och vill åka till Southeast Asia som destination? Tänker då Tokyo blir Central / Far East Asia med ANA får jag göra den routing med Southeast Asia tex (BKK/SIN/MNL) som slutmål och isåfall är det samma regler som tidigare med max 8 leg totalt (och max 4-(5?) till destinationen.

Finns det en sammanställning av vilka avgångar ANA har med F här på BC eller från deras officiella kanal? Har för mig att det funnits en tråd tidigare som diskuterat deras nya First och avgångar ganska grundligt? Annars får jag ta och kika via flightconnections, samt vet du om det finns några linjer där dom blockerar awards?
 

oneM

Medlem
Liten datapunkt efter samtal med support idag:

Hittat dessa platser via Award Fares / Aeroplan:
JFK-HND - ANA F - 1 Plats - 25 Jan 24 (SAS HITTAR EJ)
LHR-HND - ANA F - 1 Plats 26 Jan 24 (SAS HITTAR EJ)
LHR-HND - ANA F - 1 Plats 16 Jan 24 (SAS HITTAR EJ)
SFO-HND ANA C - 2 Plats 2 Feb & 24 Jan (SAS Hittar 1 Plats i C den 2 FEB)
HND-SFO ANA C - 2 Platser 2 Feb -24 (Dom hittar samma jag ser på Awardfares)
HND - LAX ANA C 2 Platser 2 Feb -24 (Dom hittar samma jag ser på Awardfares)
HND-JFK ANA F - 1 Plats Feb 2 (SAS HITTAR EJ)
HND-JFK ANA F - 2 Platser - 31 Jan -24 (SAS HITTAR EJ)
 
Toppen