Senaste nytt

Sökes: alternativa vägar hem från Seychellerna!

Pyggme

Medlem
Hej,

behöver er eminenta hjälp på förslag hur jag ska lyckas sy ihop den här resan i business. Har en 2-4-1 som går ut imorgon...

Har hittat business CPH-SEZ den 3 juni (med Ethiopian) men behöver ju åka hem också. Vill vara borta över 11 juni och gärna någon dag till då det råkar vara min 50-årsdag, men hemresa från 13 juni - 20 juni funkar. Flygbolag kvittar (vid det här läget får mannen t o m acceptera torrlagd Egypt Air, men om det kan undvikas uppskattar han det) och flygtid med, efter några veckor på Seychellerna tänker jag att vi är så avslappnade att vi klarar x antal byten och restid.
Har prövat att söka på det mesta tycker jag men oftast har det slutat med att när biljetten väl ska bokas, så försvinner hemresan.
Prövat att söka till IST, FRA, BRU, OSL, ARN, VIE och säkert några till.
Någon som har ytterligare förslag?

Stort tack på förhand!
 

GOT-XXX

Medlem
Att söka via CAI/ADD verkar ge en del alternativ.
Om du vill undvika MS finns t.ex. 19 juni
ET878 SEZ-ADD
ET452 ADD-CAI
OS866 CAI-VIE
OS301 VIE-CPH
 

Pyggme

Medlem
Hittar inte den för 2 pers heller. Måste säga att det tog mig en stund att koppla ihop MS med Egypt Air, jag tänkte att det var ju ett jäkla lustigt sätt att förkorta midsommar :D

OBS! Det är inget måste med utresa 3 juni, när som helst mellan 31 maj och 9 juni går bra - men vi vill helst ha minst 9 nätter på Seyshellerna.
 
Last edited:

Emil123

Medlem
Det sista flyget jag hittar SEZ-ADD i Juni är 8 juni dock i eco. Finns biz för 2pers 6 juni. Annars helt tomt.

Till ADD finns det gott om alt (FRA, CPH, CDG, IST etc.) i biz men är just sträckan ADD-SEZ som brukar vara svår. Verkar inte gå att få en genomgående resa i biz de datumen, blir eco på sträckan ADD-SEZ eller SEZ-ADD.

Biz ADD-SEZ: 24, 29, 31 Maj (dock alla nattflyget 23:00-03:50)
Biz SEZ-ADD: 30 Maj, 1, 6 juni

Personligen skulle jag hellre ta ett ben eco SEZ-ADD på hemvägen.

Alt om man ska försöka hålla sig nära avresa 31 Maj. Kommer inte undan väntetid i ADD.

28 Maj:
CPH-LHR
LHR-ADD ET701
(när vi åkte dit flög ET med nyaste kabinen från LHR, men vet inte om det är så fortf.)
ADD-SEZ ET883

8 Juni:
SEZ-ADD ET878 eco - men bra tid.
Massa alt hem, ex
ADD-IST TK677
IST-CPH TK1781
 

Emil123

Medlem
Yes förstod det :) Men tror det blir svårt till just SEZ i så fall (om man vill åka biz). Hoppas någon annan hittar!
 
Last edited:
Toppen