Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

aikelo

Medlem
Ser nu att även min bokning har också samma fel. Har även röda fält.
Kollade bokningen hos Lufthansa och där står det även: "Some services are not confirmed". Och under det hos Lufthansa så står det även 1 warning, your flight has been disrupted.
(Allting ser bra ut hos SAS hemsida och app.)
Får bli ett samtal till SAS imorgon.
EDIT: Ser nu att hos Turkish så syns inte min Lufthansa flight GOT-FRA.
82e4721388df15c8c403f45be5cf0e7a.jpg
11a5f5c271677c5e4cf0cb15b77cac9a.jpg


Skickat från min SM-G991B via Tapatalk
Även jag pratade precis med SAS och de kunde inte se något konstigt med bokningen. Bara att avvakta och se, var rådet jag fick.

EDIT: Såg nu att mitt flyg LH811 GOT-FRA inte kommer upp när man försöker boka i den vanliga bokningen. Men konstigt nog dyker flighten upp i Star Alliance bokningen?
Är det ett tecken på att den kommer ställas in? Just nu går LH811 dagligen.

Skickat från min SM-G991B via Tapatalk
 
Last edited:
Nu har du gjort vad som rimligen kan begäras av dig. Smart med chat så du har ”på print”.
Precis! Inte för att den chatloggen kommer hjälpa när man står på Arlanda men ändå skönt att allt verkar ok med bokningen.
Är förmodligen så att TK tappat kopplingen till mina 117 eticket nummer eller så.
Hoppas allt funkar i alla fall.
 

bvs

Medlem
Precis! Inte för att den chatloggen kommer hjälpa när man står på Arlanda men ändå skönt att allt verkar ok med bokningen.
Är förmodligen så att TK tappat kopplingen till mina 117 eticket nummer eller så.
Hoppas allt funkar i alla fall.

Jag hade samma sak på min nyss avslutade resa.

Kollade någon månad innan då jag hade en bevakning på sittplatser som blev lediga, fick samma fel och sista benet på hemresan var rödmarkerat hos Turkish, det var VIE-ARN med Austrian. Allt såg bra ut hos SAS och Austrian/Lufthansa men ringde SAS för att vara "säker", de sa också att allt var i sin ordning.

Det här var en bokning som jag ändrat en gång (lagt till hemresa) och sen har den haft oändligt många 5-15min ändringar sen November förra året.

En vecka innan resans start så rasslade det till i inkorgen och jag fick mail från SAS med nya biljetter/biljettnummer för alla och efter det försvann även "felet" i Turkish app
 
Hej,

Har bokat en award i mars. 5 segment, 4 Turkish och 1 Lufthansa (sista korta benet Frankfurt - Arlanda)
Har följt guiden ovan och loggat in på Turkish för att välja sittplatser och sedan loggat in på Lufthansa för att välja sittplatser på Lufthansa-segmentet.

Då upptäcker jag att platserna jag valt på Turkish bara syns på 2 av 4 segment i Lufthansa-vyn. Om jag på Lufthansa går in på de segment som inte syns så står det att jag inte valt några platser, men platserna jag valt via Turkish är blockade.

Blir lite konfunderad. Men antar att om platserna syns korrekt på Turkish så bör det vara lugnt!?
Finns det någon tredje part jag kan kontrollera sittplatserna hos?

Ska också välja specialkost. Noterar dock att det finns olika vegetariska alternativ på Turkish vs. Lufthansa. Fler alternativ på Lufthansa. Men tolkar att det är Turkish jag för lita på och utgå ifrån!?
 

bvs

Medlem
Hej,

Har bokat en award i mars. 5 segment, 4 Turkish och 1 Lufthansa (sista korta benet Frankfurt - Arlanda)
Har följt guiden ovan och loggat in på Turkish för att välja sittplatser och sedan loggat in på Lufthansa för att välja sittplatser på Lufthansa-segmentet.

Då upptäcker jag att platserna jag valt på Turkish bara syns på 2 av 4 segment i Lufthansa-vyn. Om jag på Lufthansa går in på de segment som inte syns så står det att jag inte valt några platser, men platserna jag valt via Turkish är blockade.

Blir lite konfunderad. Men antar att om platserna syns korrekt på Turkish så bör det vara lugnt!?
Finns det någon tredje part jag kan kontrollera sittplatserna hos?

Ska också välja specialkost. Noterar dock att det finns olika vegetariska alternativ på Turkish vs. Lufthansa. Fler alternativ på Lufthansa. Men tolkar att det är Turkish jag för lita på och utgå ifrån!?

Specialkost bokar du med fördel hos bolaget som flyger planet så med Turkish de segmenten du flyger Turkish och Lufthansa för det sista benet hem. Funkar det inte att välja mat i Turkish app så går det att ringa direkt till Turkish så fixar de åt dig.
 
Har inte fått några nya bokningesnummer på vår resa som går på Torsdag men däremto fick jag mailet från turkish nu att man kan boka maten i business.
Följde längen och knappade in TK PNR och då kommer jag till följande meddelande.
Förifyllt är mitt SAS eTicket nummer som börjar på 117-...
Turkish vill ha biljettnummer som börjar på 235. någon som vet hur man får tag på dom?
 

Attachments

  • TK1.jpg
    TK1.jpg
    52,9 KB · Visningar: 72

aikelo

Medlem
Har inte fått några nya bokningesnummer på vår resa som går på Torsdag men däremto fick jag mailet från turkish nu att man kan boka maten i business.
Följde längen och knappade in TK PNR och då kommer jag till följande meddelande.
Förifyllt är mitt SAS eTicket nummer som börjar på 117-...
Turkish vill ha biljettnummer som börjar på 235. någon som vet hur man får tag på dom?
Rapportera vidare hur det går. Jag har typ samma problem och ska åka den 4 jan. Fel hos Turkish och LH. Men sas säger att allt ser bra ut. Åker hem via Aten och Aegan säger som SAS att allt ser rätt ut.

Skickat från min SM-G991B via Tapatalk
 
Rapportera vidare hur det går. Jag har typ samma problem och ska åka den 4 jan. Fel hos Turkish och LH. Men sas säger att allt ser bra ut. Åker hem via Aten och Aegan säger som SAS att allt ser rätt ut.

Skickat från min SM-G991B via Tapatalk
Yes,
Jag har kollat med SAS, kollat flygen senaste dagarna på flightaware och inga inställda flighter, kollat seating på expert flyer och våra platser är "occupied".
Känns som man gjort vad man kunnat.
Hade jag inte vetat hur man får tag på Turkish PNR så hade jag ju aldrig ens sett de kryptiska meddelandena i deras app.
 

djmanosv

Medlem
Jag försöker välja sittplatser nu, får följande This reservation cannot be viewed due to the sales channel in which it was formed. Ska jag ringa direkt Turkish ?

Edit : lyckades boka seats genom swiss bokning sidan
 
Last edited:
Toppen