011430121
Medlem
Svar JA, via Attunda tingsrätt, vet inte hut man gör kontakta demHade ett ärende med SAS och fick rätt av ARN. Sas godtar inte reklamationen. Kan jag ta ärendet till domstol? Om ja, hur går det till?
Kan du redogöra fallet
Svar JA, via Attunda tingsrätt, vet inte hut man gör kontakta demHade ett ärende med SAS och fick rätt av ARN. Sas godtar inte reklamationen. Kan jag ta ärendet till domstol? Om ja, hur går det till?
Var det SAS som gjorde att du försenades i 20 timmar?Det gäller en försening på 20 timmar från Bogota med Avianca till London och vidare med SAS till Stockholm i februari.
Då kommer du inte få någon ersättningNej, det var Avianca.
Nej, det var Avianca.
Ännu konstigare att ARN anser att SAS ska betala något över huvud taget när det inte är de som orsakat förseningen. Om någon skulle ha betalat ersättning är det Avianca, men som @011430121 skriver så gäller inte EU261/2004 för icke EU bolag när de flyger TILL EU.Då kommer du inte få någon ersättning
Ett icke EU bolag som flyger till EU omfattas inte av 261-2004, däremot när de flyger från EU
Konstigt att du har fått rätt av ARN
Intressant, många andra bolag är ju på svarta listan för att de inte följer ARN men SAS är inte på svarta listan (än).Hade ett ärende med SAS och fick rätt av ARN. Sas godtar inte reklamationen. Kan jag ta ärendet till domstol? Om ja, hur går det till?
Handlar väl om hur ofta. Om sas konsekvent börjar gå mot ARN lär de hamna där också. Men ändå länge är de ett av de bolag som följer den mest, även om det uppenbarligen inte är 100%.Intressant, många andra bolag är ju på svarta listan för att de inte följer ARN men SAS är inte på svarta listan (än).
När ARN helt uppenbart har fel så gör SAS helt rätt i att inte följa deras rekommendationer.Intressant, många andra bolag är ju på svarta listan för att de inte följer ARN men SAS är inte på svarta listan (än).