Senaste nytt

Räknas "ändring" av flyg som 'cancelled by the airline'?

Mikeswe

Medlem
Om du inte gör något på 15 dagar (som sas applicerar) så kommer du ha ansetts ha accepterat förändringen i bokningen. Du har med andra ord 15 dagar på dig från att ändringen gjordes till att göra något annat, tex avboka och få tillbaka poäng och vouchers. Vouchern brukar bli giltig till den sista i månaden efter.

Har förstått ovan limit på 15 dagar att ringa in, och följande mail brukar ju skickas ut ifrån SAS:

upload_2022-1-12_12-26-55.png




En fråga jag har i samband med detta är om någon har erfarenhet vad som händer om SAS inte informerar om ändringen ? Är det 15 dagar att ringa in då med ? Har en 2-4-1 bokning, där en flight är inställd och man har då bokat om till en annan flight 6 timmar senare utan att skicka ut ovan mail, så har själv ingen aning om när flighten/bokningen ändrades eller om dom inte hunnit skicka ut mailet. "Råkade" se det när jag loggade in på Eurobonus sidan, eftersom bokningen är gjord åt någon annan, men kontaktuppgifterna stämmer.

Står ju "15 days after receiving this message"..
 
Toppen