intressenten
Medlem
Hej alla,
Har bokat en award flight med Qatar, bokade om utresan efter den första bokningen för att flyga ut tidigare samma dag, när jag ombokade så lyckades agenten på något sätt ta bort biljetteringen på flighten hem. När vi flög ut så gick allt fint, vi kunde också välja säten på hemresan etc så omöjligt att veta att det skulle vara några problem.
Så för att spola fram lite, när vi ska checka in igår kväll så ser personalen oss i systemet men det står ”changed” flight. Efter 3 timmar och många samtal från deras personal till Doha så missar vi såklart flighten för att dem inte hinner att biljettera/inte kan lösa award availability på flighterna (personalen försökte avboka vår resa och sen boka om, men då fanns ju inga biljetter bokningsbara med poäng såklart). Vi fick snopet boka en natt i Male utan någon lösning och idag har vi fortsatt att jaga Qatars kundservice som säger att dem arbetar på att lösa biljetter till någon av flighterna idag. Dock så finns det ju såklart ingen award availibility så dom måste låsa upp vanliga revenue-säten vilket inte är det enklaste med qatarisk byråkrati.
Iallafall, har någon haft någon liknande erfarenhet eller har några tips/idéer?
Om allt går totalt åt helvete och Qatar ber oss att dra dit pepparn växer så kan vi boka in oss på BA direkt den 8 eller 9 i economy så hem kommer vi, men vill gärna lösa detta på det bättre sättet vilket är att Qatar löser nya biljetter åt oss.
Har bokat en award flight med Qatar, bokade om utresan efter den första bokningen för att flyga ut tidigare samma dag, när jag ombokade så lyckades agenten på något sätt ta bort biljetteringen på flighten hem. När vi flög ut så gick allt fint, vi kunde också välja säten på hemresan etc så omöjligt att veta att det skulle vara några problem.
Så för att spola fram lite, när vi ska checka in igår kväll så ser personalen oss i systemet men det står ”changed” flight. Efter 3 timmar och många samtal från deras personal till Doha så missar vi såklart flighten för att dem inte hinner att biljettera/inte kan lösa award availability på flighterna (personalen försökte avboka vår resa och sen boka om, men då fanns ju inga biljetter bokningsbara med poäng såklart). Vi fick snopet boka en natt i Male utan någon lösning och idag har vi fortsatt att jaga Qatars kundservice som säger att dem arbetar på att lösa biljetter till någon av flighterna idag. Dock så finns det ju såklart ingen award availibility så dom måste låsa upp vanliga revenue-säten vilket inte är det enklaste med qatarisk byråkrati.
Iallafall, har någon haft någon liknande erfarenhet eller har några tips/idéer?
Om allt går totalt åt helvete och Qatar ber oss att dra dit pepparn växer så kan vi boka in oss på BA direkt den 8 eller 9 i economy så hem kommer vi, men vill gärna lösa detta på det bättre sättet vilket är att Qatar löser nya biljetter åt oss.