Senaste nytt

Problem att betala skatterna på Qatar Airways Partner Award - Någon annan med liknande erfarenhet?

Tonton

Medlem
Hej!
Har bokat en partneraward med Qatar Airways Privilige.

RwandAir - Kigali till Johannesburg.

Bokningen ligger bekräftad, men jag måste betala skatterna, via en länk som finns på "min bokning". Har testat Amex (Gold, Elite) , Mastercard (SAS MC, LH MC), Visa (Lunar, Revolut). Ingen av dessa fungerar.

När jag betalar i Safari så får jag error: "Ref: 7 -Invalid payment details"
När jag betalar i Chrome så for jag error: "Error Ref: G003 -Invalid payment data. You are not configured for this currency or sub type (country or brand)"

Har både chattat och pratat i telefon med Qatars kundtjänsts och de säger att jag måste prata med min(a) bank(er) - att det där där felet ligger.

Har någon annan här på BC bokat partner awards med Qatar och gått i genom denna processen? Tips på en lösning?

Taggar @pep här, då jag vet att han har gjort en liknande bokning med RwandAir tidigare :D
 

RhinoG

Medlem
Herregud, skärp dig. Awardfares är jättebra och har absolut ingenting med detta att göra. Gringubbar klarar vi oss utan tack.

OnT: kan du ändra valutan på lunar/revolut? Fungerar på Curve vet jag.
 
Last edited by a moderator:

Tomas E

Medlem
Varför skulle deras bot-sökande(?) efter tillgängliga bonusplatser hos ett antal bolag göra att de också kan problemlösa online-betalningsfunktioner hos dessa bolag?
 
Last edited by a moderator:

pep

Medlem
Normalt er RWF fuldt ud "convertible currency", men just her virker det ikke. Jeg havde praecis samme problem faa maaneder siden paa en tilsvarende QRPC award med WB i mdsat retning JNB-KGL. Efter anmodning, aendrede de valutaen fra RWF til SAR og vups, saa gik den igennem. Godt nyt, @Tonton : WB anerkender nu (igen efter en lang pause!) QRPC status som adgang til Dreamlounge i Kigali (eller til andre WB contract lounges andre steder, e.g. DOH, CDG, JNB). PS. Du kan ogsaa gaa ind paa WBs hjemmeside (ikke QRs!) og aabne din booking og tilfoeje special meal gratis. Seafoodmeal kan anbefales! Seating> bedst at diskutere ved checkin. De aabner 4 timer foer afgang, tid til en grundig lounge-gennemgang...
 
Last edited:
Toppen