Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

DHXSTHLM

Medlem
Jag kan INTE begripa varför prio boarding fungerar så väl överallt annars men inte på SV mark med SAS. Är det så politiskt laddat och känsligt? Jag flygpendlar Arlanda-Oslo, och 0 av 100 har det fungerat. Här köper jag resonemanget att de flesta har någon typ av elit status plus att halva kabinen är typ PLUS... men annars, frustration.
 

spritfet

Medlem
Vet inte om det är så känsligt, men min teori är att svennebananer är både vana och duktiga på att stå i kö men sämre på att lämna plats till förbipasserande. Det är säkerligen en hel del som inte har koll på varken prioboarding eller guldkort och bara följer med strömmen utan lyssna på vad som egentligen ropas ut.

En tämligen enkel lösning vore väl att ha Plus/Gold på ena sidan disken med en skylt i någon form och Go på den andra? Det är ju inte övertydligt idag.
 

Dr. Miles

Expert
Jag kan INTE begripa varför prio boarding fungerar så väl överallt annars men inte på SV mark med SAS. Är det så politiskt laddat och känsligt? Jag flygpendlar Arlanda-Oslo, och 0 av 100 har det fungerat. Här köper jag resonemanget att de flesta har någon typ av elit status plus att halva kabinen är typ PLUS... men annars, frustration.
Som jag nämnde tidigare, det händer (att prio boaring inte fungerar) även i Tyskland när SAS avtalat lokal ground handlingbolags personal sköter boarding så det handlar inte endast om svenskheten att göra.
 

Jensik

Medlem
SK403 idag, tydligt utrop om prioboarding för EBD/EBG/Plus. Fungerade som vanligt inte. Flera utan status/Plus boardade innan oss. De som följde instruktionerna var amerikanare UAboardingkort som sa högt och tydligt att de skulle vänta tills det var deras tur.
 

palmen

Moderator
Spänningen är olidlig, hur blir det med prioboarding på SK939 idag, inga har börjat köa ännuoch boarding borde ha börjat men verkar lite sent
För ca 10 minuter sedan började boarding. Hade samlats lite folk framför gaten. "Business, Plus och star alliance gold får börja att boarda, ni behöver inte visa boardingkortet." efter det följde något som kan liknas vid ett kosläpp ungefär. Var på bland de första och kunde slå mig ner i lugn och ro.
 

toer00

Medlem
Nu är det nog så att den vanliga allmänheten inte vet vad Plus, Star Alliance Gold etc är...

Så jag röstar för att ansvariga på BC skickar RN kopia på den hör tråden till SAS HK...

Sedan kan frivillig från BC trycka upp flygblad och sedan ställa sig vid valda SAS gater på ARN, CPH och OSL och förklara för "allmänheten" hur det är tänk att fungera... ☀️
 

palmen

Moderator
Nu är det nog så att den vanliga allmänheten inte vet vad Plus, Star Alliance Gold etc är...

Så jag röstar för att ansvariga på BC skickar RN kopia på den hör tråden till SAS HK...

Sedan kan frivillig från BC trycka upp flygblad och sedan ställa sig vid valda SAS gater på ARN, CPH och OSL och förklara för "allmänheten" hur det är tänk att fungera... ☀️
Vad har ansvarig på BC med sas prioboarding att göra?
 

mha321

Medlem
Nu är det nog så att den vanliga allmänheten inte vet vad Plus, Star Alliance Gold etc är...

Det kan säkert vara ett av de bidragande problemen.

Sedan kan frivillig från BC trycka upp flygblad och sedan ställa sig vid valda SAS gater på ARN, CPH och OSL och förklara för "allmänheten" hur det är tänk att fungera... ☀️

Eller så kan vi gå runt på flygplatsen med plakat med "inför boardinggrupper"... Då behöver man ju inte veta varför och förstå bonusprogram. Bara veta att 1 kommer före 2 kommer före 3...
 

Mikey1122

Medlem
Så här ser det ut vid Uniteds gater I USA. Klara tydliga fållor och på alla boardingkort finns det angivet vilken grupp man tillhör. Bl.a First class (domestic) är grupp 1 och *G är grupp 2. Boardingen sker med tydliga upprop.
 

Attachments

  • picture1.jpg
    picture1.jpg
    102,5 KB · Visningar: 306
Toppen