Senaste nytt

Posta din välkomstgåva!

Kris

Medlem
Lite OT, men ändå inte.
Är det någon som angett preferenser inför bokningar gällande välkomstgåvor eller bara rent allmänt upplyst hotellet om att allergi finns? Och funkar det?
Jag tänker att för vissa program finns det ju stående preferenser att ange som alltid kommer med, typ rum högt upp, bort från hiss, gärna badkar, osv.
Jag finner det näst intill lite jobbigt med bakverk/choklad som jag aldrig äter och antingen lämnar kvar eller åter om det är passande (förpackat typ).
Frågar utifrån att jag tycker att det är en välkommen överraskning och inget jag räknar med, därmed känns det jäkligt och otacksamt att bara kasta bort.
På IHG (i alla fall Intercontinental) kan man ange fruit, savory eller sweet i sin profil för bokningar. Har inte testat på länge utan har den på 'no preference'. Vissa ställen får man ändå hela paketet, så osäker på hur stor inverkan det har.

Har lämnat en del kilo kakor etc genom. åren. Vissa ställen får man ju kakor och frukt för ett halvt kompani... Såklart onödigt kan tyckas.
 

Dawes

Medlem
En rätt smart lösning ändå, då får man ju chansen att påverka. Ignorerar dom och strösslar med kakor ändå så har man ju gjort sitt på något vis.
 

Kris

Medlem
Hotell: Intercontinental Berlin
Medlemstatus: Royal Ambassador
Välkomstgåva: Meddelar bara vid avvikelser... Denna gången en ny artifact I form av en burk pastiller. Självfallet med Marlene på locket.

Fick för övrigt just nys om att GM har kastat in handduken nu i maj efter många år. Spännande att se om det blir nya tag med ny kapten vid rodret efterföljande.

PXL_20240517_160652659.jpg
 

Kris

Medlem
Hotell: Intercontinental Amstel, Amsterdam
Medlemstatus: Royal Ambassador
Välkomstgåva: En trestegsraket av rang.
1) Fruktfat, bukett tulpaner, två bakelser och ett handskrivet kort vid ankomst till rummet.
2) Kort efter ankomst levererades en osttallrik med diverse tillbehör.
3) Dag två bjöds det på sötsaker i form av macarons, bär etc.

PXL_20240531_173438364.jpg


PXL_20240601_152240325.jpg
 
Toppen