Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Susse24

Medlem
Hilton Gdansk rum 127
Incheckningen blev en fasa, jag hade städat plånboken innan resan och glömt att lägga tillbaka EU ID och körkortet, de skulle inte kunna checka in mig utan ID med bild, frågade om jag kunde få köpa en kudde och ett täcke så jag kunde sova på någon av bänkarna utan för hotellet, receptionisten hämtade en chef hon talade om att myndigheten kräver att man måste ha ID med bild, till slut godtog mitt HH nummer och att de stämde med bokningen.
De informerade mig att jag kommer få problem att flyga från Gdansk utan ID, har nu fixat ett SMS med bild på mitt EU ID hoppas det godtar detta på flygplatsen.
23 grader på söndagen på måndags morgonen regn och 9 grader inte många ombord på sightseeing turen som startar nedanför rummet.
Bänken jag tänkte övernatta på var ledig som ni ser. Visa bifogad bild 141856
Sweet! Vi åker till Gdansk torsdag-måndag, några måsten du kan tipsa om :)?!
 

Doctor-X

Medlem
B33C34C3-D161-41F7-94A5-D8CD9C9ADBDB.jpeg

E5C28B48-85FE-4132-A599-D6B346448CB0.jpeg
BE5C6ECC-B98F-4244-B39D-FEBEFE8A40DE.jpeg


Hilton Garden Inn NYC Financial Center / Manhattan Downtown

Trevlig utsikt (i rätt vinkel vid fönstret kan man se Frihetsgudinnan)! Rummet är klart större än genomsnittet i New York (bokat King Bed).
F&B credit funkar inte, i repan sade de att resturangpersonalen skulle automatiskt dra av de $20 jag har per dag. I restaurangen kräver de en fysisk papperslapp som intygar att man har F&B credit, vilket de inte har eller tydligen inte kan ge i repan samt att man enligt restaurangpersonalen inte får beställa vad man vill från frukostmenyn om man ska använda som F&B credit. Varit och pratat med dem i repan x flera - vi landade tills slut i att de får manuellt dra av $20/dag när jag checkar ut för det jag ätit.
 

Hissen

Medlem
The Young Hotel, Zhubei City, Taiwan. 6:e våningen, utsikt österut. Blev lite begreppsförvirring vid ankomst. Hotellet har precis bytt namn och hade precis monterat ned skylten och ersatt med nytt namn. Hyfsat lågpris budgethotell. Bra asiatisk säng något mjukare än betong. I förgrunden syns Jhubei järnvägststation samt min iPhone…
47856745-9BBE-4E93-9CF2-FBB7697226EA.jpeg
 
Toppen