Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2024

GOTBound

Medlem
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SK
Kabinklass: Business
Avreseort: GOT
Destination: ATL
Enkelresa eller Tur&retur: t&r
Antal poäng (per person): 60 000 [FlyPremium]
Skatter&avgifter (per person): 1 049 kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Juni
Bokad: Aprai
Hur hittades tillgänglighet: awardhacks.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): N/A

Långweekend i Atlanta.
EuroBonus saldot är nu nere på 3 900 pts.
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SK
Kabinklass: Business
Avreseort: GOT
Destination: ATL
Enkelresa eller Tur&retur: t&r
Antal poäng (per person): 60 000 [FlyPremium]
Skatter&avgifter (per person): 1 250 kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): November
Bokad: Maj
Hur hittades tillgänglighet: awardhacks.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): N/A

SAS släppte en stor batch awardplatser till ATL i natt, istället för juni blir det nu en långhelg i höst när NFL, NCAAFB och NHL säsongerna är igång.
Lägligt då mitt EB Gold har Current status expire date November 2024.

GOT-ARN, SK ”Business”/Plus A320
ARN-CPH, SK ”Business”/Plus A320
CPH-ATL, SK Business A350
ATL-CPH, SK Business A350
CPH-ARN, SK ”Business”/Plus A320
ARN-GOT, SK ”Business”/Plus A320
 
Last edited:

lillemannen

Medlem
Eftersom jag firar hela detta året 60 och juli månad är en av månaderna jag inte har haft något resmål inplanerat så dök denna upp.
Finns en del award kvar till Tokyo och hem igen under juni/juli. Nu är kontot på EB poäng så lågt som 647 EB. Har väl aldrig hänt.
Har kvar 2 st 2-4-1 men går först ut 2024/25 så hinner väl samla ihop litta poäng igen. :):)

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: Tur/retur
Antal poäng (per person): 60.000 SAS premium
Skatter&avgifter (per person): 626 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Juli 2024
Bokad: Idag 6/5 maj 2024
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida

CPH-HND-CPH Airbus 350


SAS EB.jpg
 

VictorB

Medlem
Åker till Kambodja i vinter med min sambos familj och flyger dit tillsammans med Thai i ekonomi. Jag och sambon hade först tänkt ta oss vidare till Bangkok för för lite egen tid och letade efter en hemresa med Eurobonus då vi har lite för många 2-4-1 vouchers liggandes.

Var dock dåligt med alternativ i business direkt efter julen men hittade tillslut HKG-IST-VIE-FRA-ARN med Turkish samt Lufthansa. Bangkok har vi varit i tidigare men Hong Kong har vi aldrig varit i tillsammans så det kunde ändå vara spännande.

Kom då ihåg att vi även hade ett gång avioser liggandes hos Qatar sedan devalveringen på Amex Platinum som med skulle användas någon gång så kanske kunde man hitta något där? Efter lite klickande på Qatars hemsida och lite olika sökningar så blev det så här..

Positionerings flyg från Phnom Penh till Bangkok med Bangkok Airways för ett dygn där innan vi tar Emirates i första klass till Hong Kong i deras A380. Sedan fyra dagar i Hong Kong innan hemresan enligt bokningen nedan.

Detta gör att vi för första gången testar någon premium kabiner utanför Star Alliance och kan bocka av två nya bolag i första klass. Får även testa både första klass delen i The Pier lounge i Hong Kong och Al Sawfa lounge i Doha samt testa Finnairs nya business class på vägen hem.

Sambon vart väldigt nöjd över att slippa två mellanlandningar och jag får testa massa roliga flyg så win-win kan man säga! :p

Bonusprogram: Qatar Privilege Club
Flygbolag: Qatar, Finnair,
Kabinklass: First, Business
Avreseort: Hong Kong, HKG
Destination: Stockholm, ARN
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 112 500 Avios
Skatter&avgifter (per person): 2 402 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Januari 2025
Bokad: 3 Maj 2024
Hur hittades tillgänglighet: Qatars hemsida. Bokades direkt på hemsidan.

PHN - BKK Bangkok Airways A320 - Economy (Revenue)
BKK - HKG Emirates A380 - First (Revenue)

HKG - DOH Qatar 777-300ER - First
DOH - ARN - Finnair A330-300 - Business
 
Last edited:

lillemannen

Medlem
Åker till Kambodja i vinter med min sambos familj och flyger dit tillsammans med Thai i ekonomi. Jag och sambon hade först tänkt ta oss vidare till Bangkok för för lite egen tid och letade först efter en hemresa med Eurobonus då vi har lite för många 2-4-1 vouchers liggandes.

Var dock dåligt med alternativ i business direkt efter julen men hittade tillslut HKG-IST-VIE-FRA-ARN med Turkish samt Lufthansa. Bangkok har vi varit i tidigare men Hong Kong har vi aldrig varit i tillsammans så det kunde ändå vara spännande.

Kom då ihåg att vi även hade ett gång avioser liggandes hos Qatar sedan devalveringen på Amex Platinum som med skulle användas någon gång så kanske kunde man hitta något där? Efter lite klickande på Qatars hemsida och lite olika sökningar så blev det så här..

Positionerings flyg från Phnom Penh till Bangkok med Bangkok Airways för ett dygn där innan vi tar Emirates i första klass till Hong Kong i deras A380. Sedan fyra dagar i Hong Kong innan hemresan enligt bokningen nedan.

Detta gör att vi för första gången testar någon premium kabiner utanför Star Alliance och kan bocka av två nya bolag i första klass. Får även testa både första klass delen i The Pier lounge i Hong Kong och Al Sawfa lounge i Doha samt testa Finnairs nya business class på vägen hem.

Sambon vart väldigt nöjd över att slippa två mellanlandningar och jag får testa massa roliga flyg så win-win kan man säga! :p

Bonusprogram: Qatar Privilege Club
Flygbolag: Qatar, Finnair,
Kabinklass: First, Business
Avreseort: Hong Kong, HKG
Destination: Stockholm, ARN
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 112 500 Avios
Skatter&avgifter (per person): 2 402 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Januari 2025
Bokad: 3 Maj 2024
Hur hittades tillgänglighet: Qatars hemsida. Bokades direkt på hemsidan.

PHN - BKK Bangkok Airways A320 - Economy (Revenue)
BKK - HKG Emirates A380 - First (Revenue)

HKG - DOH Qatar 777-300ER - First
DOH-ARN - Finnair A330-300 - Business
Ni kommer inte ångra er! Glöm inte att fråga snällt om Bvlagri kit och pyjamas på Emirates. Man får inte detta automatiskt på en sådan kort flygning. Al Sawfa lounge är en riktig goding, om ni har tid för mat och dryck. Tyvärr har man tagit bort en del exklusiva champagner och viner. Finnair hem blir tyvärr den enklaste premium flighten men kan bli bra ändå. Mest så ni igen kommer ner i normal nivån.:D
 

VictorB

Medlem
Ni kommer inte ångra er! Glöm inte att fråga snällt om Bvlagri kit och pyjamas på Emirates. Man får inte detta automatiskt på en sådan kort flygning. Al Sawfa lounge är en riktig goding, om ni har tid för mat och dryck. Tyvärr har man tagit bort en del exklusiva champagner och viner. Finnair hem blir tyvärr den enklaste premium flighten men kan bli bra ändå. Mest så ni igen kommer ner i normal nivån.:D
Stort tack för tipset det ska vi definitivt göra! Blir ca 9h i Al Safwa som hoppas kunna både äta och sova lite då vi är där 23:00 - 08:10. Får drick den dyra champangen på första flyget istället :D
 
Last edited:

tomle

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SK, AI, TG, BR, OS
Kabinklass: Business och First class
Avreseort: ARN
Destination: TPE
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur men open-jaw tillsvidare
Antal poäng (per person): 97500 pp
Skatter&avgifter (per person): 2393 kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): juni 2024
Bokad: maj 2024
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares & SAS Star alliance sök
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Nej
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

ARN-LHR SK Plus
LHR-BOM AI First
BOM-BKK AI Business (married segments)
BKK-ICN TG Business
//
TPE-LHR BR Business
LHR-VIE OS Business
VIE-ARN OS Business

VIlle egentligen boka BKK-ICN-TPE men tydligen så är det 4 segment på outbound och 4 segment på inbound så det ställde till det. Hade egentligen tänkt boka LHR-BKK direkt med TG men den försvann under tiden som jag ringde in :(

AI First på AI128 verkar vara ex-Etihad så det ser ganska trevligt ut men vill helst slippa AI och transfer i BOM, samt att jag vill få in en direktflight Europa-BKK för att kunna använda ett leg till på BKK-ICN-TPE. Håller utkik och bokar om så fort det kommer något.
 

amerikatt

Medlem
Har två saker på min Bucketlist att få igenom innan byte till Skyteam: First med LH samt en resa till Seychellerna i C. Fick äntligen igenom en resa i C till Seychellerna bokad till nästa april och dansar en liten Kristi Himmelsfärdsdans här för mig själv. Sambon har inte fått veta något än, så ni, kära medlemmar är de första jag berättar för.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: ET
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: SEZ
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 52 500
Skatter&avgifter (per person): 1896 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): april 2025
Bokad: maj 2024
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares & SAS Star Alliance-sök
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Nej, nej, nej, kundtjänst (röd tjänst - ingen 2-4-1 bokning öppen), nej, och vips så fungerar hemsidan igen.
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

ARN-ADD ET Business
ADD-SEZ ET Business
//
SEZ-ADD ET Business
ADD-ARN ET Business

Vill passa på att tacka @Mattias Holmén för den utomordentliga och detaljerade reserapporten från 2022 som ger oss ett upplägg som funkar perfekt för de 13 dagar vi är där.
 

LPC123

Medlem
Magisk känsla i kroppen just nu. Hade en bokning med TK till Cancun imorgon men har haft bevakning på LH first till USA och sen vidare med United till CUN. Har följt det varje dag och det har inte stämt med våra tider men imorse plingade det till och det fanns platser till IAH i First.


Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Turkish
Kabinklass: First, Business
Avreseort: CPH
Destination: CUN
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 152 500 P
Skatter&avgifter (per person): 2250 SEK inte helt 100% koll med ombokning etc
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Maj 24
Bokad: 12 Maj 2024
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares

Suttit på helspänn och väntat på att ombokningen skulle gå igenom utan strul med hemresa etc. Nu allt klart och platser bokade på rad 1 i 747-800 :) en våt dröm som går i uppfyllelse! Om någon frågat mig för något år sedan om jag skulle få flyga LH First hade jag bara skrattat åt dom! Men detta forum har lärt mig så otroligt mycket så imorgon får jag göra det för 2a gången på bara några månader!
 

SK989

Medlem
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SK
Kabinklass: Plus
Avreseort: Stockholm
Destination: San Francisco
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 40 000 (Två stycken Amex 2-for-1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): 1 111 kr
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Februari 2025
Bokad: Maj 2024
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Glad att jag lyckades hitta fyra platser i Plus på sportlovet. Allt gick också väldigt smidigt att boka via SAS telefonbokning. Svar omgående, killen på SAS bokning hittade platserna på de flyg jag ville ha på nolltid och han tog inte ut någon bokningsavgift eftersom det inte går att boka fyra personer med 2-for-1 vouchers på nätet (jag behövde inte heller påpeka detta).
 

NoahS

Medlem
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 60000p (flypremium)
Skatter&avgifter (per person): 750kr~
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Juli 2024
Bokad: Maj 2024
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Första gången i SAS biz på en av deras A330, vad väljer man för säten?
Är det 1D + 1F som gäller eller är det någon som har någon bra input? Jag själv är 190cm så första raden brukar vara att föredra oavsett bolag.
 
Toppen