Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr.D

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SK,LH,SA
Kabinklass: C
Avreseort: Stockholm
Destination: Johannesburg
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng: 140,000
Skatter&avgifter:2,894kr
När: 7/8 - 28/8
Bokad:2/8
 

airborn

Medlem
airborn,
Intressant resa du har lyckats boka.
Eftersom jag inte känner till UA Mileage Plus så bra och tycker att deras FF-program verkar intressant har jag kollat deras tabeller, etc., men jag kan inte få det att stämma med din bokning. Kan du hjälpa mig på traven?
T/R South Asia - Oceanien kostar 50,000 miles och du har betalat 57,500 miles.
Du har en stopover i CHC och slutdestionation GUM. Hur kommer du vidare till PVG via NRT och har du bokat en separat biljett för denna sträcka (T/R eller OW och till vilken mileskostnad)?
Kunde du boka awardresan online eller blev du tvungen att ringa in för att boka den?

detta är tredje resan jag gör i år (de andra har gått till RAR resp NAN)

South asia till Oceanen är mycket riktigt 50.000, men jag utnyttjar bara ena hållet eftersom returen är Oceanen till Kina som är 65.000 betalar du hälften av varje, dvs 57,500 poäng.

Jag bokar alltid online och det finns mycket att välja på, tar du multiple destinations kan du själv lägga in ett stopp också. skriv in BKK-CHC och sedan CHC-GUM och tredje GUM-PVG.

du kan söka på deras hemsida utan inloggning eller poäng..

kruxet är att allt måste vara på samma biljett för då kan du enligt UA reglerna göra ett gratis stopp.

Därmed är hela resan från BKK till PVG på en och samma biljett. det enda som jag bokat separat är som sagt PVG till BKK (Via MFM där jag gör ett stopp också) men det ligger utanför detta.

hör av dig om du undrar någonting mer..
 
Last edited:

charlesswe

Medlem
EDIT: REHAB RESA FÖR BC-SYNDROMET (EFTER RECEPT FRÅN DR.MILES FLYGVÅRDCENTRALEN)
(ingår ej i högkostnadsskyddet)

Bonusprogram: FlyingBlue
Flygbolag: KL
Kabinklass: Y
Avreseort: Linköping
Destination: Montréal
Enkelresa
Antal poäng: 25.000 x 2 pax
Skatter&avgifter:700kr
När: Jul
Bokad:September 2013

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

agehall kommer säker vara upprörd av det här... men en kombination av miles som skulle försvinna, ett behov att resa ut då där det va dyrt i Y betaldbiljetter och smidigheten att flyga ex-LPI gjorde att jag använde mina miles till en Y resa! Oh the horror!
 
Last edited:

Swisser

Medlem
airborn,

Tack för svaret!

Mycket smart bokat!

Om jag har förstått allting korrekt så har du bokat en "open jaw" med start i BKK, destination GUM och finish i PVG. Jag visste inte att UA Mileage Plus tillåter open jaw, så skulle du kunna bekräfta att så är fallet!

Vilket bolag flyger du med mellan PVG och BKK med stopover i Macau? Jag har också Macau på min radarskärm och detta vore ett alternativ till speedboat från HKG.
 

airborn

Medlem
airborn,

Tack för svaret!

Mycket smart bokat!

Om jag har förstått allting korrekt så har du bokat en "open jaw" med start i BKK, destination GUM och finish i PVG. Jag visste inte att UA Mileage Plus tillåter open jaw, så skulle du kunna bekräfta att så är fallet!

Vilket bolag flyger du med mellan PVG och BKK med stopover i Macau? Jag har också Macau på min radarskärm och detta vore ett alternativ till speedboat från HKG.

ja, det stämmer att det är open jaw, samma pris som två enkelresor, men fördelen att man kan göra ett stopp också. om man leker runt på deras hemsida kommer man ganska snabbt på en massa olika kombinationer.. ;)

denna vända bokade jag MU (China Eastern) för 1000sek PVG-MFM stannar ett par nätter därefter TG (Thai smiles) MFM-PVG för 700kr, vilket är helt OK. jag har dock bara 90 min att ta mig från SK flighten i terminal 2 till MU flighten i terminal 1 och då passera pass, hämta väskorna, ta sig till T1, checka in, genom säkerhetskontrollen och pass och till gaten så vi får se om det går...som tur är flyger vi C med SK så vi borde vara först ut..

..I våras bokade jag samma rutt (PVG-MFM-BKK) med Air Macau för ungefär samma pris och då också med stopp i Macau så det an vara värt att kolla vad som är billigast just det tidpunkt du ska resa. En av mina favorithotell är Conrad i Macau som jag gärna besöker så ofta jag får tillfälle.. ;)

lycka till med bokningen..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen