Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Vad gäller såhär i maj 2019 (jag vet att det gick bra förr), går det fortfarande att uppgradera för Eurobonuspoäng och tjäna miles enligt den uppgraderade klassen hos ett annat flygbolag än SAS?
 

Dr. Miles

Expert
Jag trodde att uppgradering på Köpenhamn-Tokyo v.v. var fastpris både med pengar och med poäng genom Plusgrade, men det verkar som att det har ändrats.

Det går att välja valfri summa för budet på Tokyo->Köpenhamn.

Screenshot20180509 02 SK.png


Screenshot20180509 03 SK.png
 

palmen

Moderator
Vad gäller såhär i maj 2019 (jag vet att det gick bra förr), går det fortfarande att uppgradera för Eurobonuspoäng och tjäna miles enligt den uppgraderade klassen hos ett annat flygbolag än SAS?
Svårt att veta hur det är om ett år, men som det fungerar nu är att biljetten biljetteras om men ny bokningsklass. Om denna bokningsklass sedan ger poäng till det bolag du vill kreditera till så ska du få poäng om du ändrar program i bokningen.
Sen säger väl sas regler att man ska kreditera till samma program som man uppgraderade ifrån, men har inte funnits någon spärr på det tidigare i alla fall.
 

mischadee

Medlem
Hej.

Vet någon hur det är med intjäning av poäng? Jag körde Plusgrade från GO till Business ORD-ARN och på min bokning står det nu att jag kommer tjäna 11250 poäng. Men jag får inte ihop det. Den sträckan ska väl endast generera 9375 (är Diamond) poäng??? Har tagit screenshot på bokningssidan för referens om det skulle behövas.
 

palmen

Moderator
Hej.

Vet någon hur det är med intjäning av poäng? Jag körde Plusgrade från GO till Business ORD-ARN och på min bokning står det nu att jag kommer tjäna 11250 poäng. Men jag får inte ihop det. Den sträckan ska väl endast generera 9375 (är Diamond) poäng??? Har tagit screenshot på bokningssidan för referens om det skulle behövas.
Låter som något är fel, ska ge business intjäning som borde vara lägre än så till Chicago. Hade det varit LA, SF eller Miami i USA hade poäng intjäningen varit korrekt.
 
Hej!

Ska till Vegas i höst. Tänker mig ARN - LAX för att därifrån bila till Vegas i någon trevlig cab. Hem vore skönt att flyga hela vägen så Vegas - LAX - ARN. Men nu till min fråga, skulle gärna flyga business hem men tänkte buda upgrade då det inte är ett krav mer nice-to-have för rätt pengar/poäng. Går det ens då det är United Airlines som trafikerar Vegas - LAX? Självklart är det sträckan LAX - ARN jag vill njuta av business på, flygningen innan är så kort att det kvittar. Eller ska man köpa business direkt för 6500kr extra? Företagspengar, men det är mitt företag så lite snålhet sätter in ändå :)
 

mha321

Medlem
Hej!

Ska till Vegas i höst. Tänker mig ARN - LAX för att därifrån bila till Vegas i någon trevlig cab. Hem vore skönt att flyga hela vägen så Vegas - LAX - ARN. Men nu till min fråga, skulle gärna flyga business hem men tänkte buda upgrade då det inte är ett krav mer nice-to-have för rätt pengar/poäng. Går det ens då det är United Airlines som trafikerar Vegas - LAX? Självklart är det sträckan LAX - ARN jag vill njuta av business på, flygningen innan är så kort att det kvittar. Eller ska man köpa business direkt för 6500kr extra? Företagspengar, men det är mitt företag så lite snålhet sätter in ändå :)

Ja du kan buda på bara den delsträcksn det funkar bra.

Är det 6500 från go till business skulle jag definitivt ta det istället dock. Då vet du vad du får.
 
Toppen