Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Jannes

Medlem
Kontaktat SAS kundservice, som hävdar att EB avdelningen säger att de ska vara Basic Points. Mina kontoutdrag och status-summa säger något helt annan. Blev hänvisad att mejla på engelska till EB retro. Gjorde det och gjorde mitt missnöje tydligt. Bifogade kvitton, chat och kontoutdrag.
Så inte nog med att de ändrar T&C för ett bud jag redan lagt, men sedan ger de mig en struntsumma i Extra Points för något som enligt nya T&C och hemsidan ska vara Basic Points.

Som en fotnot: Så dåligt att 4x kampanjens statuspoäng inte går att se i EB-kontoutdraget.
Extra fotnot: Hade jag fått mina 500 Basic Points hade jag kvalat för EBG och hemresan borde då ge mig 25% mera Basic. Ska vi gissa om det blir nåt av det? :D
 

airborn

Medlem
Hade bonusresa i Plus till LAX. Lagt in upgrade bud på 26000p till Business. Såg plötsligt igår att det fanns två bonusbiljetter i business på samma flyg.

Ringer kundtjänst och dexsäger att deras system inte tillåter att man manipulerar/ändrar i bokningen om det ligger bud inne. Hon vägrar att ändra till högmgre klass förrän jag har fått besked från upgrade. Jag nämnde att jag kan fortfarande ta bott budet men hon menade att det spelar ingen roll.

Det slutade med att jag gamblade och avbokade den ursprungliga med förhoppning att returflyget gick tillbaka till inventory, vilket de gjorde så jag fick resan för 10.000p mer

Dock verkar det som att tidigare 2-4-1 inte hivk tillbaka utan de har tagit en ny voucher..har mailat SAS

Men med tanke på trådens ämne, har någon annan upplevt att plusgrade ligger som hinder för att ändra till en högre bokningsklass?
 

Jannes

Medlem
Fick 250 poäng per segment för inrikesresan i tisdags, men de är specade som extrapoäng och inte som baspoäng.
Poängen postades snabbt. Har ännu inte fått de ordinarie poängen.
Exakt samma upplevelse här, Extrapoängen som borde vara Baspoäng är daterade datumet då man får uppgraderingen, och poängen för flygningen kommer dagen efter.
Har mejlat EBRetro i Fredags och inte fått svar än. Räknar jag rätt så är jag back 500+375 poäng pga att min EBG-nivå inte aktiverades efter utresan.
 
Last edited:

lorimar

Medlem
Men med tanke på trådens ämne, har någon annan upplevt att plusgrade ligger som hinder för att ändra till en högre bokningsklass?
Egentligen bara spekulation, men skulle i teorin kunnat ha ställt till det för mig när jag försökte uppgradera min biljett med Star Alliance-uppgraderings-funktionen. Alla förutsättningar var uppfyllda, men ett odefinierat fel -500 uppstod hela tiden. Nu finns inte bonusplatser kvar längre på min flight, men samma fel kvarstår. Så en teori till detta skulle vara att mitt lagda bud "stör" försöket att uppgradera biljetten. Jag tänkte aldrig på att försöka ta bort mitt lagda bud.
 

rob74

Medlem
Exakt samma upplevelse här, Extrapoängen som borde vara Baspoäng är daterade datumet då man får uppgraderingen, och poängen för flygningen kommer dagen efter.
Har mejlat EBRetro i Fredags och inte fått svar än. Räknar jag rätt så är jag back 500+375 poäng pga att min EBG-nivå inte aktiverades efter utresan.
Aha! Återkoppla här när du fått svar.
Blir intressant att se vad de svarar.
 

hendberg

Medlem
Du behöver inte ringa, kolla vad det står online på bokningen. EBS eller EBG
Jag ringde. Det var en bugg som blockade EBG på upgrade-sidan. Resten av familjen är EBS, var inlagda med EB-nummer på bokningen och en av dom låg högre upp i raden av namn. Då hänger inte sidan med. Så tipset är att om det är fler på bokningen och de har lägre EB status, vänta med att lägga in deras EB nr tills efter du lagt budet.
 

xtrem

Medlem
2 st 2-4-1 bokningar ARN-MIA i Go 21/2.
La bud innan 31/1 till Business och vann, den en- med poäng den andra med pengar.

hittar inte vad som gäller nu? Ska jag tjäna poäng på den som betalades med pengar?

inga poäng har trillat in..
 
Toppen