Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

squeezen

Medlem
De har det skralt med bonusplatser och man kan inte heller nu använda poäng för att uppgradera och tjäna mer basic points, känns som många kommer ha uppsjö av poäng som då ska brännas hos star alliance partners, kan det verkligen vara en bra affär för SAS?

eller tror de på allvar folk kommer sjunka så lågt de köper muffin för 5000 för att ens kunna göra av med poäng?
 
De har det skralt med bonusplatser och man kan inte heller nu använda poäng för att uppgradera och tjäna mer basic points, känns som många kommer ha uppsjö av poäng som då ska brännas hos star alliance partners, kan det verkligen vara en bra affär för SAS?

eller tror de på allvar folk kommer sjunka så lågt de köper muffin för 5000 för att ens kunna göra av med poäng?
FlyPremium-awards inom Europa är ändå ganska bra värde för poängen, om man vill ha flexibel biljett och inte kan ligga ute med en massa pengar.
 

Kronholm

Medlem
Att inte kunna få ytterligare baspoäng via uppgradering med poäng var en märkbar försämring (för mig personligen som ofta använder detta för att säkra nytt guldkort). Men jag tänkte, får bita i äpplet och acceptera uppgradering med pengar men när jag nu ser att även detta försämras surnar jag till rejält. Uppgradering för Norden+ har tidigare gett 750 extra baspoäng, ger from 1a feb 250 poäng. Europaflygningar gav tidigare 1500 baspoäng, ger nu 500 poäng. Kalkylen för bästa utväxling till baspoäng med poäng eller pengar förändras radikalt, kanske behövs en ny tråd...?
 

matado

Medlem
OK, fick just igenom Plusgrade från Plus till Business
Bokningsklass visar forfarande Plus. Har fått ny sittplats i Business, försöker jag ändra plats får jag Plus seat map att välja ifrån, inte Business seat map.
Så verkar som sagt att det nu bara är en "flytt" av kabin när man får igenom en Plusgrade nu

upload_2022-2-1_22-20-31.png
 
Toppen