Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 28 oktober 2023

palmen

Moderator
Har skickat ut lite förfrågningar nu till takbarer för att se vad de säger om att ta emot ett sällskap på 20-25 personer på lördag eftermiddag.
Om någon annan har några konkreta förslag så tas det tacksamt emot.

Om det inte blir något med takbar har vi ett ställe i närheten där vi åt middag förra året och många av oss hamnade på. En "trädgård" innanför ett hus där det fanns plats för omkring 100 platser gissar jag. Verkade gå bra att bara droppa in, fanns en bar som hade det som man kan förvänta sig och en hel del sittplatser.
Fick svar från Duquesa (där vi var för 2 år sedan). Det är en kostnad på 300€ att boka 1/3 av takbaren, sen tillkommer kostnad för vad man vill äta/dricka. Man kan ju alltid vara dyka upp, men då är det inte säkert det finns plats och alla hamnar nog vid olika bord mm.
 
Fick svar från Duquesa (där vi var för 2 år sedan). Det är en kostnad på 300€ att boka 1/3 av takbaren, sen tillkommer kostnad för vad man vill äta/dricka. Man kan ju alltid vara dyka upp, men då är det inte säkert det finns plats och alla hamnar nog vid olika bord mm.
Jag tyckte om ditt förslag om Secret garden, såg mysigt ut. Nackdelen då är kanske utspridda bord, men det kanske det blir vart som…
 

jerixon

Medlem
Har ju även El.Nacional nära för bärs och drinkar vid dåligt väder.
Jag vet inte hur och när jag ankommer då jag har lite planer i staden men ska försöka möta upp Lördag eftermiddag också.
Att boka en bar känns lite overkill i litt tycker =)
 

Ricci

Medlem
Fick svar från Duquesa (där vi var för 2 år sedan). Det är en kostnad på 300€ att boka 1/3 av takbaren, sen tillkommer kostnad för vad man vill äta/dricka. Man kan ju alltid vara dyka upp, men då är det inte säkert det finns plats och alla hamnar nog vid olika bord mm.
Jag gillade Duquesa därför vi hade eget område 2021, men det var kanske också för att det var en speciell händelse för oss och att de inte krävde munskydd för oss.
Men jag är öppen för nästan alla alternativ. :)
 

palmen

Moderator
Fått svar från både Duquesa och H10 Port Vell.
Båda kommer till en kostnad, Duquesa kostar som sagt 300€ plus dryck/snacks.

H10 verkar köra 1h och att det är open bar för 25€ utan gin och 35€ inklusive gin.
Tycker personligen det är dyrt och kort med bara 1h dessutom. Bättre köpa just det man vill ha istället för något fördefinierat.
 

palmen

Moderator
Nu har vi (tror jag) en reservation för upp till 25 personer på lördagar eftermiddag.

Det blir Alice Secret Garden mellan 16-18 på lördag.
Enda vi har är en reservation, dvs man beställer själv vad man vill dricka och om man vill ha något att äta.


Med andra ord ingen middag planerad, även om möjlighet finns att köpa mat/snacks om någon önskar. Min gissning är ju dock att många vill äta efteråt så har man inga bestämda middagsplaner finns det säkert flera som gör sällskap.

Alla takbarer jag hade kontakt med krävde att man betalade för reservation och/eller köpte dryckespaket vilket inte kändes helt rätt.
 

palmen

Moderator
Jag kommer även få med en +1 eller kanske +2 som det verkar just nu. Person som varit med på en del tidigare träffar i Barcelona men inte är med på forumet.

Vet inte hur flexibla de är på upp till 25 men vi börjar nog närma oss den siffran i vilket fall.
 

palmen

Moderator
Listan som @bnr postade ovan, stämmer den? Någon som känner sig utelämnad där som kommer, eller någon som har med sällskap vi inte känner till?

@intuition är det fortfarande kanske på dig?
 
Toppen