Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 26 oktober 2024

palmen

Moderator
Då det inte verkar vara så stor prisskillnad längre på hotellen för vår ordinarie helg så kommer vi att köra på som vanligt även i år!

--------------------------------------

Si, Hola!

Dags för vår 11:e inofficiella resa till Barcelona!

2023 blev det 10e året då vi hoppade över 2020 på grund av omständigheter i världen. Vad som en gång började med att en handfull personer på forumet åkte ner till Barcelona en weekend har med åren vuxit i deltagande, och det är 11e året nu som vi kör detta.

Inget är bestämt angående hur träffen kommer att hållas i år. Vi kör dock med ambitionen att kopiera förra årets upplägg med klassisk BC-fika på "cafe" på lördag eftermiddag i år igen om inget annat tas upp. Förra året var vi på Alice Secret Garden för fika. Viktigaste är att vi kan umgås och ha trevligt och tycker att förra året fungerade bra även om vi delades upp på två bord (vilket vi blivit de flesta år).
Om det finns förslag på andra ställen som kan ta emot hela sällskapet så får man gärna lägga fram förslag på detta.

Har du aldrig varit på en BC-träff tidigare är detta ett perfekt tillfälle att träffa lite folk som gillar resor, alla är välkomna nya som gamla vänner.

NÄR: 26 oktober. Vill ni stanna längre eller kortare är det inget problem.
VAR: Barcelona
HUR: Åk dit med ditt favoritbolag eller där du tjänar mest poäng.
BOENDE: Upp till var och en att boka, tidigare år har vi hyrt lägenheter eller bott på hotell.


-----------------------------------------

Det har blivit en tradition att några av oss på Businessclass.se åker till Barcelona under senhösten för att äta och dricka gott och umgås med nya och gamla vänner. I år är inget undantag . Vill ni läsa om tidigare resor kan ni titta på följande trådar:

Planering av BC.se träff i Barcelona lördag 9:e november. Perfekt för Mileage run! | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 25 oktober 2014 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 31 oktober 2015 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 29 oktober 2016 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 28 oktober 2017 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 27 oktober 2018 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 26 oktober 2019 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

[INSTÄLLD]Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 24 oktober 2020 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 30 oktober 2021 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor




Det är upp till var och en hur och när man vill ta sig dit, många kommer att åka fredag-söndag, andra tar långweekends. Med tanke på rådande situation i världen så är det bra om man bokar så mycket som möjligt fully refundable.

Vi kommer förhoppningsvis kunna följa tidigare års vinnande koncept, det innebär en "inofficiell" middag fredag kväll på Cervezeria Catalana samt besök på något/några av följande ställen:

· Takbaren 1881 per SAGARDI på museet Museu d'Història de Catalunya

· Takbaren på hotell Duquesa Cardona

· "Cavabaren" Can Paixano (La Xampanyeria) nere vid hamnen

· Cervezeria BierCab, grymt ställe för öl

· Garage Beer Co annat ölställe

· Cerveseria Vaso de Oro för tapas och lokal öl

· För den ölintresserade kommer det att vara MASH Beer Fest i Barcelona 25-26 oktober, den var samma helg förra året också. Detta gör att det kommer vara lite ölevent i staden denna helg vilket vi förra året märkte av då det kunde vara knökfullt på en del barer som annars brukade vara ganska lugna.

Ses vi inte förr så hoppas jag att vi ses i Barcelona :).
Skriv gärna i tråden om ni har för avsikt att komma med på träff lördag eftermiddag/kväll så vi vet hur många vi ska försöka boka bord för. Att hitta en restaurang som tar 30 personer är inte alltid det enklaste, men vi hoppas förra årets ställe kan ta emot oss i år också.
 

marbe166

Medlem
Det var jag som lanserade idén med att byta helg, och mitt förslag var att byta till helgen efter, då det är billigare. Helgen före är minst lika dyr. Kollade nu referenshotellen, Badhilton och Fethilton, tors-sön:

Standardhelgen:
Badhilton 313 EUR/natt
Fethilton 247 EUR/natt

Helgen före:
Badhilton utsålt
Fethilton 260 EUR/natt

Helgen efter:
Badhilton 195 EUR/natt
Fethilton 237 EUR/natt

Jag har för mig att det var större skillnad tidigare, men det är fortfarande så att helgen efter är minst dyr. Därför föreslår jag den (31 okt-3 nov) som första alternativ, med standardhelgen som andraval.
 

palmen

Moderator
Vad brukar fethilton kosta? Runt 200€ är väl relativt normalt?

När vi började prata om detta var priserna enligt nedan.
"Snabb blick på hotell just nu, Fethilton 17-20 Okt 374 EUR/natt, 24-27 okt 451 EUR/natt, 31 okt-3 nov 290 EUR/natt..."

Priserna verkar ha gått ner ordentligt, åtminstone ordinarie helg

Tittar jag hotell i området där jag brukar bo kostar de 2-3000 per natt ungefär, lite dyrare än vanligt men inte helt farligt ändå.
 

Martin Gren

Medlem
Ifjol gick priserna ner strax efter midsommar (jag bokade om till Hilton i slutet på juni). Inte omöjligt att det blir samma i år
Jag röstar för att behålla orginalhelgen, men kommer naturligtvis även om det flyttas.
 
Toppen