Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Mr.A

Medlem
Uppgraderad nästan varannan/var tredje resa med AF/KLM sista veckorna, endast intra Europa dock, (Är Flying Blue Platinum) brukar vara så i semestertider då flygen är fulla...
 

Moco

Medlem
Uppgraderad nästan varannan/var tredje resa med AF/KLM sista veckorna, endast intra Europa dock, (Är Flying Blue Platinum) brukar vara så i semestertider då flygen är fulla...

AF/KLM är riktigt bra på detta. Min fru reser med dem varje vecka och blir som Platinum nästan alltid uppgraderad.
 

Moco

Medlem
Är nog extremt rutt-beroende. Jag reste rätt mycket med dem när jag skulle till Afrika och det var inga opups där inte.

Haha, ja så är det nog. Kan tänka mig att det är något oftare förekommande på shorthaul än på longhaul. Men jag tycker generellt att det verkar fungera bra.

Jag har inte Platinum själv (och således inte upplevt uppgraderingar på samma sätt), men har ofta uppgraderat cash vilket har varit både prisvärt och väl fungerande. 3-400 dollar/euro uppgradering till/från bla GRU/GIG etc. är riktigt bra IMHO.
 
Svårt att säga. Jag har varit med om både och. :) Sen, är du säker på att det är bokningsklass som ändrats och inte serviceklass?
Njae jag var inte så säker på något alls då eftersom jag slutat nattskiftet tre timmar innan boarding. Men jag har kvar boarding card åtminstone så har jag någon slags referens.

Detta är en klassiker. Du får med 99% säkerhet poäng för ursprungsbiljetten...förutsatt att det inte blir strul och inga poäng alls...
Att det ändras på boardingkortet betyder, oftast, ingenting i sammanhanget.

Jag har fått poäng för Go nu. Ska ändå maila om något annat så kan passa på att fråga då med och se.
 

jonhen

Medlem
I maj reste jag med en kollega DFW-FRA bokad i Lufthansa economy. Sitter själv på EBB men kollegan på EBG. Planet var några timmar försenat och vid incheckning blev vi uppgraderade till business. En fantastisk upplevelse som verkligen satte pricken över i:et på min blott andra vistelse i USA..
 

Moco

Medlem
God tur på FRA-GIG igår igen. Uppgraderad till Premium Economy från vanlig Economy. Var inte fullt, varken i Economy eller Premium. Fick seatblock och servicen var bra. FÖ första gången i Premium. Gott om plats och hyffsat bra stol. Något som kunnat vara bättre var fotstödet, men annars inget att klaga på.
Tycker LH har behandlat mig mycket bra som EBD den senaste tiden.
 
F

FCT

Guest
God tur på FRA-GIG igår igen. Uppgraderad till Premium Economy från vanlig Economy. Var inte fullt, varken i Economy eller Premium. Fick seatblock och servicen var bra. FÖ första gången i Premium. Gott om plats och hyffsat bra stol. Något som kunnat vara bättre var fotstödet, men annars inget att klaga på.
Tycker LH har behandlat mig mycket bra som EBD den senaste tiden.
Trevligt med opup, låter dock mycket märkligt att de uppgraderar trots att kabinen inte var full. Lufthansa brukar vänta in i det sista innan de ger ut opup, eller tills de är helt säkra på att det är fullt i given kabinklass.
Hur vet du att du fick seatblock?
Jag gillar fotstödet, är inte så lång så det är väldigt bra för mig. Kan tänka mig att det kanske inte fyller sin funktion på samma sätt för >185 cm.
 
Toppen