Senaste nytt

Oslo - mina favoriter

KrisBrander

Medlem
Annars öppnade Arakataka igår igen (eller hade en snik öppning)
Ett av de mest prisvärda restaurangerna med internationell meny fast norska råvaror.

Amundsen är bra för öl, och i samma klass (mikrobryggeri) så finns även Crow Bar.
Vill ni leka lite så är Tilt en uppskattat ställe.

Önskar man nu istället drinkar är nyöppnade Himkok en riktig upplevelse.

Nu kanske det blev ännu mer förvirring om vart ni ska, men tror ni får en grym upplevlse iaf :)
 

flybob

Medlem
Annars öppnade Arakataka igår igen (eller hade en snik öppning)
Ett av de mest prisvärda restaurangerna med internationell meny fast norska råvaror.

Amundsen är bra för öl, och i samma klass (mikrobryggeri) så finns även Crow Bar.
Vill ni leka lite så är Tilt en uppskattat ställe.

Önskar man nu istället drinkar är nyöppnade Himkok en riktig upplevelse.

Nu kanske det blev ännu mer förvirring om vart ni ska, men tror ni får en grym upplevlse iaf :)

Gah, för många val. Just nu är vi bokade på Smalhans (fredag) samt Bon Lio (lördag). Skulle du byta Bon Lio mot Arakataka?
 

KrisBrander

Medlem
@flybob
Nej, har ni lyckats att få bord på Bon Lio så ska ni testa det först. Maten är fantastisk och stämningen är på topp.
Bartendrarna de har är otroligt duktiga på att matcha in dryck till maten.
De två "nackdelarna" jag har med Bon Lio är att jag har blivigt otroligt mätt och nöjd och gått rätt i säng efter.
Och att de har gjort mig till en för stor snobb efter deras pata negra som är så fantastisk att jag inte funnit lika bra på en annan restaurang...
Jag bjuder dig på öl om ni inte är nöjda efter ;-)

Arakataka är även det fantastiskt och ligger mer centralt, men då har du ytterliggare en anledning till att besöka Oslo snart igen för att dra dit.
 

flybob

Medlem
Så hur lyder dommen @flybob
Är jag skyldig öl eller levde det upp till förväntningarna?

Smalhans hade riktigt god mat men dåliga servitörer. Att ha en lång öllista men utan att skriva ut öltyp är underligt (idiotiskt).

Nedre Foss Gårds övervåning var magnifik.

Crowbar och Tilt föll oss inte alls i smaken. För stimmigt/stökigt.

Bon Lio var helt fantastiskt. Vilken fantastisk mat. Hjärtlig men smånonchalant service, vilket kändes klockrent. Strålande bartender som blandade goda cocktails inkl. en koriander-drink som var magisk. Vinerna var också kanon.

Tack för alla tips!
 
Toppen