Senaste nytt

[OFFICIELLT] Eurobonus-status i Skyteam när SAS går med!

IMG_0169.jpeg

XP-intjäning är beroende på vilken klass och distans du flyger med AF/KLM inte priset på biljetten som påpekats i en annan tråd.
 

palmen

Moderator
Första inlägget! ✨
Fråga; Är det någon som vet något konverteringstabellen mellan SAS och övriga SkyTeam bolag efter 1 september?
Har precis bokat en resa i C-class full flex med AF via CDG till Marrakesh i oktober helt i blindo.
Får säga att det kändes märkligt. Aldrig att jag skulle ens fundera på AF tidigare.

Vad resan konverteras till i EB poäng är helt höjt i dunkel.

Är själv EBD, inne på sjätte året på lifetime gold hos SAS och varit väldigt noga med hur vad jag bokar som de flesta, men denna resa kan bli både biss och kajs eller bra med poäng.
Läst utskicken från SAS men just konverteringstabellen i bokningsklasserna har var jag vet inte kommunicerats ännu, eller?

Någon?
Den informationen finns inte tillgänglig just nu. Men om jag ska hissa blir det ungefär som med Lufthansa idag, dvs 2000 per sträcka, alternativt 200% på hur lång sträckan är.

Detta är enbart en gissning från min sida.
 

SimonXYZ

Medlem
Första inlägget! ✨
Fråga; Är det någon som vet något konverteringstabellen mellan SAS och övriga SkyTeam bolag efter 1 september?
Har precis bokat en resa i C-class full flex med AF via CDG till Marrakesh i oktober helt i blindo.
Får säga att det kändes märkligt. Aldrig att jag skulle ens fundera på AF tidigare.

Vad resan konverteras till i EB poäng är helt höjt i dunkel.

Är själv EBD, inne på sjätte året på lifetime gold hos SAS och varit väldigt noga med hur vad jag bokar som de flesta, men denna resa kan bli både biss och kajs eller bra med poäng.
Läst utskicken från SAS men just konverteringstabellen i bokningsklasserna har var jag vet inte kommunicerats ännu, eller?

Någon?
Det man nog ska försöka undvika är bokningsklass O, vilket ger lite eller inga poäng till andra bonusprogram i SkyTeam. T.ex. ser det ut som att man inte få några poäng alls hos Virgin. Det finns full flex i O.
 

Jonas C

Medlem
Det man nog ska försöka undvika är bokningsklass O, vilket ger lite eller inga poäng till andra bonusprogram i SkyTeam. T.ex. ser det ut som att man inte få några poäng alls hos Virgin. Det finns full flex i O.
O-klass används för award i business hos många SkyTeam flygbolag (däribland Virgin) om jag inte missminner mig.
 
När tror ni SAS meddelar hur det blir på LHR? Tänker främst på terminal och lounge tillträde. Det är en liten dealbreaker för mig att lösningen blir bra för att fortsätta flygga med SAS. Plaza Premium lounge som KLM och Air France använder sig av lockar inte direkt.
Har jag fel om både Delta och Virgin flyger från T3?
Hur smidigt är det med connections från t4 till t3?
 

GOT-XXX

Medlem
När tror ni SAS meddelar hur det blir på LHR? Tänker främst på terminal och lounge tillträde. Det är en liten dealbreaker för mig att lösningen blir bra för att fortsätta flygga med SAS. Plaza Premium lounge som KLM och Air France använder sig av lockar inte direkt.
Har jag fel om både Delta och Virgin flyger från T3?
Hur smidigt är det med connections från t4 till t3?
Delta och Virgin flyger från T3, men Virgin Clubhouse där kommer man vad jag vet ändå inte in i som Skyteam Elite+. Tvivlar i vilket fall som helst starkt på att det skulle fungera att komma in i en annan terminal, och även om det skulle fungera hade transfer till en annan terminal nog varit allt annat än smidig.

Gissar på att SAS inte kommer lämna T2 med en gång efter övergången. Kommer själv att avvakta med att boka något från LHR med SAS innan vi vet mer.
 
Toppen