Senaste nytt

[OFFICIELLT] Eurobonus-status i Skyteam när SAS går med!

Rickard_O

Medlem
Nej, det varierar, så det finns knappast någon allians-policy där. Exempelvis har TAP dynamiska priser för egna awards men däremot statiska för *A-awards.
Så då är oron vissa försöker sprida rätt oväsentlig att vi helt plötsligt ska behöva betala dynamiska priser 1september?
Har inte riktigt förstått varför man är så orolig och ska måla fan på väggen innan det verkligen hänt eller om man besitter väldigt bra inside information.
Den dagen den sorgen, är man orolig får man väl göra som @GOTBound och tömma hela plånboken.

Jag spenderar, men inte okynnes.
 

mha321

Medlem
Nej, det varierar, så det finns knappast någon allians-policy där. Exempelvis har TAP dynamiska priser för egna awards men däremot statiska för *A-awards.
Även united kör dynamiskt. Och de är ju en av de större spelarna i står.
Så då är oron vissa försöker sprida rätt oväsentlig att vi helt plötsligt ska behöva betala dynamiska priser 1september?
En relevamtare fråga är kanske om det finns bolag i skyteam som *inte* kör med dynamiskt...
 

guwonder

Medlem
So then is the concern some are trying to spread quite insignificant that we will suddenly have to pay dynamic prices on September 1?
Haven't really understood why you are so worried and should paint the hell on the wall before it really happened or if you have very good inside information.
On that sad day, if you're worried, you might as well do like @GOTBound and empty your entire wallet.

I spend, but not unknowingly.

September 1st won't come with dynamic award ticket pricing to redeem EuroBonus points for partner airline flights.

September 1st will come with reduced availability of award space seats for me since Delta and Air France-KLM have each (in their own ways) used dynamic pricing of award space in their own programs as a way to cut sales of award space to each other's programs and to all other Skyteam partner airline programs too. The "balkanization" of award space availability due to dynamic pricing is an issue in all three big airline alliances, but it is much worse for me with Delta and AF-KL flights than it is with the United and Lufthansa Group collective.
 

Rickard_O

Medlem
Även united kör dynamiskt. Och de är ju en av de större spelarna i står.

En relevamtare fråga är kanske om det finns bolag i skyteam som *inte* kör med dynamiskt...

Men om det inte har påverkat hur SAS sätter sin prissättning idag hur andra Star Alliance bolag så förstår jag inte varför många är så oroliga att det kommer ske 1a september, eller är det okunskapen som talar? :rolleyes:
Jag har noll koll iaf, därav sitter jag still i min eka och portionerar ut poäng till jämnvikt så den inte tar in vatten :cool:

September 1st won't come with dynamic award ticket pricing to redeem EuroBonus points for partner airline flights.

September 1st will come with reduced availability of award space seats for me since Delta and Air France-KLM have each (in their own ways) used dynamic pricing of award space in their own programs as a way to cut sales of award space to each other's programs and to all other Skyteam partner airline programs too. The "balkanization" of award space availability due to dynamic pricing is an issue in all three big airline alliances, but it is much worse for me with Delta and AF-KL flights than it is with the United and Lufthansa Group collective.

I would like the inside on how different the agreements between the different airlines are in the award space.
Do some airlines just write some kind of "balance" off between them or do you always pay a cash fee to the operating airline when a partner redeems a award ticket?
The question is not directed to you, but I would love if someone with the inside information on this matter would like to send me a specific terms of agreement between all the Star Alliance airlines :D

We know for a fact that SQ left SAS hangin' since they wanted a way bigger cash payment from SAS than they could pay when we booked like crazy monkey's last february.
 

ARN01

Medlem
Jag hade när jag jobbade i USA tvåmånadersperioder enorm nytta av lounge vid inrikesflyg i US.
Men man behöver också lägga till saker som man förlorar:
Ingen lounge på inrikesflyg (inklusive flyg inom USA) om man inte har anslutning till/från en internationell flygning

Detta är verkligen ett nerköp. Måste det vara genomgående biljett? Ponera att jag åker award till JFK, har jag tillgång till lounge för vidareresan om den är med Delta? Skulle kunna vara åt andra hållet också… har jag då tillgång till lounge i tex Denver?
 
Det är ju inte att måla fan på väggen för att man är nyfiken och undrar hur det kommer att bli. SAS kommer dessutom ägas av AFKLM, som har en annan modell. Men det låter rimligt i så fall att det begränsas hur många platser de släpper till andra bolag.
 
Toppen